måndag 1 februari 2010

Seger

En mycket rättvis sådan. Vi för egentligen matchen från början tillslut och varje gång som de kryper närmare målmässigt så gör vi omgående ett mål och ökar gapet. Det är egentligen helt sjukt att det bara är 3-2 till oss efter första, ojoj vilka chanser vi missar. Vi borde nog ha gjort fem-sex mål och då snackar vi bara riktigt bra lägen. Jaensson tar en tia i första efter att först tjurat ihop i en närkamp med mig och sen kört ihop med Anton. Tänk vad bra Vimmerby skulle vara (de är redan riktigt bra) om Jaensson, Wideen och Gustafsson spelade hockey istället för att konstant gnälla på domare och motspelare. Att det är de tre kaptenerna i laget drar nog ganska lätt med sig alla andra in i samma destruktiva tänk. Sen att de gnäller på domaren igår, ja han var inte jättebra samt att han var lite nonchalant och dryg, men Vimmerby spelade väldigt opolerat och kunde haft ganska många fler utvisningar.

Annars kunde det ha gått illa då vi släppte in ett mål i första bytet, efter det ändrade vi lite i matchningen och slog då deras förstafemma med 3-0 i matchen.
Min femma var riktigt bra i matchen (minus mig) och allra bäst var Anton. Han krigar alltid jäkligt hårt, men igår var en sådan match när han fick med sig alla puckar och gjorde ett mycket snyggt mål med en biljardstöt.

Det man kommer att minnas av matchen är annars
Komas mål! Det snyggaste jag någonsin har upplevt live. Helt sjukt. Vi har boxplay och Jag, Koma, G och Ryssen är inne och är i egenzon i ungefär en minut innan G vinner pucken, men blir kapad på rödlinjen utan åtgärd. Det som händer då är att det uppstår en fem emot en situation. Fem Vimmerby spelare kommer ensamma mot Koma, som lägger sig ner på mage och bryter efter att pucken hoppat lite så tar han den åker igenom alla i Vimmerby och hänger pucken i krysset. Helt stört, man får inte göra så och absolut inte när man varit inne i 1.20 =)

4-8 tillslut och det var aldrig riktigt hotat även om de kröp nära till 4-5 i tredje. Vi gör en bra match, kanske inte en av våra bästa, men trots allt bra. Samtidigt var inte
Vimmerby på sitt bästa humör utan kan betydligt bättre än det de visade upp.

Vad
Vimmerby säger om matchen kan ni läsa här.

Fick sms av
Totto på morgonen med orden att det blir supporterbuss till Landsbro på fredag, det gillar vi. Ett Boro som höll på att ställa till det för sig själva och oss igår då de nästan tappade segern mot Ulricehamn i slutet.

Skulle vara roligt om det kom lite folk till hallen på onsdag också, har knappt varit mer folk en i div3 och det är oförtjänt med tanke på att vi spelar en bra hockey just nu. Det brukar kunna bli ganska mycket mål när vi möter
Nässjö, så upp till bevis alla i Åseda.

Träning ikväll, imorgon och torsdag, sen match onsdag, fredag och söndag, en tuff, rolig och väldigt viktig vecka väntar.

---------------------------------------------------------------------------

Spelade Arsenal match igår? Jag har inte hört något resultat ännu...

Vem sa att jag är en dålig förlorare.

Nu ska jag till skolan.

4 kommentarer:

  1. Upp med hakan. Jag vill minnas att ni inte ska vara som bäst förän år 2013. Eller minns jag fel?

    SvaraRadera
  2. Har jag nämnt att jag är Man Utd fan? :D
    man Utd var riktigt bra igår o förtjänade vinsten. Förra matchen hade vi galen tur o förtjänade inte vinsten. 2 vinster denna sässe, men kunde varit 1-1 i matcher.

    SvaraRadera
  3. Men Victor... Arsenal tar man inte på allvar..iaf inte när Man United är på besök. Jag hörde att Arsenal var nöjda med att få tröstmåla i slutet..

    Ha de

    /Larsa

    SvaraRadera
  4. Märkligt att alla kryper fram när det går dåligt =)

    MM Arsenal borde ha vunnit borta matchen. Såg inte matchen i söndags, men det jag har hört har inte låtit jättebra.

    Hehe Per nja 2011-12 Då ska du få uppleva en fotbollsrevolution =)

    SvaraRadera