fredag 19 februari 2010

Lugnt

Har haft en ganska lugn dag där inte allt för mycket har hänt, utan det har mest blivit lite småfix, bra så. Almedals nya album strömmar ut från högtalarna, mycket bra även om det inte är helt lätt att nå upp till samma klass som deras två tidigare skivor. För alla er som inte upptäckt dem ännu och som gillar det mesta som kommit från Göteborg de sista 10 åren, lyssna.

Desto mer händer i hockey väg, om vi börjar med Play Off mot div1 i onsdags, så var det ganska väntade resultat över hela linjen. Att
Nittorp och Kallinge förmodligen kommer att gå den hårdaste bataljen förvånar inte mig.

Det mest intressanta som objektiv betraktare är väl det faktumet att det kanske bara blir ett lag från vår div2 serien, medan Skånetvåan kanske får med alla fyra lag.
Nässjö och Vimmerby är i ordentlig brygga, då det blir riktigt tufft att vinna två bortamatcher för att ta sig vidare. Säger det då att Skånetvåan är bättre än vår serie? Kanske och jag har nog trott det lite under hela säsongen, men hur mycket är svårt att säga. Det känns som om vår serie varit jämnare, men kanske med en lite sämre spets.

Hansson har inte heller härjat i kommentarerna efter matchen i onsdags, jag undrar varför? Ödmjukhet, ett ämne som jag inte alltid behärskat fullt ut, men det är något att tänka på, åsikter är alltid bra, men hur man för fram dem är nästan lika viktigt.

Ikväll så tror jag att,
Boro, Tyringe, Grästorp och Limhamn tar sig vidare till förkvalet. Det är också möjligt att Helsingborg lyckas med den bedriften.

Kvar har vi då
Nittorp-Krif, där det känns som om det kan sluta lite hur som, men jag skulle inte bli helt förvånad om de tvingas till en tredjematch. Därav vinner Nittorp ikväll, Jimmy Lund kliver fram och avgör matchen i slutet. Det som annars imponerade på mig senast och också delvis förvånade mig var att matchen blev så målsnål.

---

Igår inleddes Play Off1 för div3 lagen i kampen om att nå en kvalserie, där de bland annat kan få möta oss. Jag måste säga att jag inte har någon koll alls på de Norra och Västra lagen, så dem tänker jag inte skriva om förutsatt att det inte blir som så att något lag därifrån tar sig till vår kvalserie, då ska jag ta reda på allt =)

Om vi börjar med
Kalmar (1:a i östra serien), så vann de borta mot Lund (4:a i södra) med 5-0 och lär avgöra hemma redan i match två. Kalmar har verkligen gått fram som en ångvält under säsongen och kan mycket väl vara ett lag som tar sig fram till en kvalserie. Sen har Lund tappat en del bra spelare från föregående säsong, men det förtar inte att det är starkt att vinna borta i Hangaren.

Förutom
Kalmar så var det bara hemmasegrar och det talar för att det ev kan komma att bli tre möten i de andra tre matcherna.

Wettern tog en bra skalp när de slog det tungt favorittippade Sölvesborg hemma med 5-2, imponerande. Jag och vi andra i Åseda vet allt om hur tunga Wettern är att möta på deras hemmaplan, vilket ett par förluster genom åren skvallrar om. Dock har Vadstena (uttalas utan D, mycket viktigt enligt Mjölbyättlingen G) grabbarna haft ganska stora problem med bortaspelet under säsongen och kan nog få tufft om man inte rycker upp det under helgen. Jag håller nog fortfarande Sölvesborg som favorit att gå vidare, men skakade är de säkert.

Eksjö (trea i östra) fortsätter att gå starkt och vann igår hemma mot Sannarp (tvåa i södra) med 5-2. Det imponerar verkligen hur mycket Eksjö ryckt upp sig jämfört med förra säsongen då man var ganska risiga. Inget konstigt med det då det var året som man startade upp ett a-lag igen, men det är riktigt starkt att vara så här bra redan. Sannarp som har ett par riktigt vassa spelare i sitt lag, får nog kämpa duktigt för att kunna vända detta.

Diö (trea i södra) vann med klara 8-4 hemma mot HA74 (tvåa i östra). Två lag som vi mötte förra säsongen, med väldigt olika spelstilar. Diö spela(r)de mycket med fart och checkade högt, medan HA alltid varit ett tungt lag som det varit väldigt svårt att göra mål på. Igår vann farten ganska klart. Kan säkert bli tre matcher här också, även om det känns fördel Diö.

---

Vi tränar ikväll och det lär fortsätta på samma tema som tidigare i veckan, hög fart och mycket grisande i olika kampmoment. Idag har jag inte heller krampkänningar i vaden som jag gick omkring med under hela onsdagen så idag kommer man faktiskt kunna röra sig lite bättre, skönt det.

Senast var både
G och Martin på isen, väldigt snart också Markus, bra så. Då formationerna är relativt nykomponerade så är det viktigt att alla är med och kör så att vi hinner spela ihop oss. Dock är det inga förändringar i Power Play formationerna om man bortser från att Witten inte kommer spela i kvalet, vem som går in där vet jag ännu inte, men jag är ganska säker på vem det blir.

Det känns väldigt konstigt att det pågår så mycket hockey runt omkring mig, men vi har ingen match i helgen. Jag som hade tänkt att
Boro skulle förlorat i onsdags så att man kunde tagit sig till Landsbro imorgon för match tre, verkar inte bli något med det.

---

Jag gillar att
Arsenal inte köper spelare till höger eller vänster, men snälla Wenger ge oss en ny målvakt i sommar. Almunia har varit skakig ganska länge nu och i hans skadefrånvaro så har Fabianski, skickat ut oss ur en cup (FA-Cupen) och i onsdags gjorde han sitt bästa för att skicka ut oss från Champions League också. Det räcker nu.

Planens bästa spelare
Sol Campbell!

2-1 förlust borta är ett ganska bra resultat, med tanke på vad Fabianski höll på med i målet, så är det riktigt starkt att komma ut från matchen med det resultatet.

Trodde
Martin Hansson var avstängd på livstid efter att ha missat Henrys hands i kvalet till VM mot Irland? Tydligen inte och hur han inte kunde blåsa straff när Rosicky kapades 30 sekunder innan Portos 2-1 mål har jag fortfarande inte kunnat släppa.

2-1 är lugnt det blir vinst utan större problem hemma,
Porto skrämde inte mig.

Det sista förutsätter att
Fabianski inte står.

Nu ska jag käka.

/#8

1 kommentar:

  1. Du är välkommen till Borohallen på lördag eftermiddag! Det "sket sig" denna fredag kväll... :-(

    SvaraRadera