tisdag 16 februari 2010

Definera nöjd!

Märklig debatt i gästboken, gällande Ferna. Vart ligger problemet? Ska man behöva försvara sig när laget gjort sitt bästa resultat på 20 år?

Vi kan börja med tre utgångspunkter. Jag har spelat kval åtta gånger, gått upp en gång, vem var tränare?

En normal säsong hade vi inte behövt kvala oss kvar i tvåan, då en sjundeplats i normala fall brukar ge en plats i ingenmansland. Vem är tränare denna säsongen?

Var det bara spelarna som vände en riktigt dåligt säsong till att snitta över en poäng andra halvan av serien och på så sätt slippa play off?

Den som kan utveckla första frågan på ett bra sätt har mitt intresse. Man kan möjligtvis svarar ja på fråga två, men då får man ha jäkligt bra argument. Den som inte svara
Ferna på fråga tre och fyra mår nog inte riktigt bra. Den som svarar ja på sista frågan mår nog riktigt dåligt.

Jag är riktigt nöjd med
Fernqvist. Trots att jag ibland blir galen på människan, så är han en bra tränare. Jag håller inte alltid med honom, men oftast.

Om folket i
Åseda hade tagit hälften så allvarligt på att ha kvar ÅIF i div2, som Mikael så hade det varit 1500 personer på varje hemmamatch.

Ni (DU) i gästboken kan inte finnas på riktigt.

Sen att människor i
Åseda bara går på hockey i medgång stämmer givetvis inte, men det märkliga är att det är marginellt fler åskådare i år, jämfört med åren i div3.

Nu lite uppladdning inför CML.

/#8

4 kommentarer:

  1. Jag har lika stor rätt att ha en åsikt som du. Att skriva att jag inte finns är ju bara pinsamt. Fernqvist visar inget engagemang, han är inte omtyckt av vissa som jag pratat med. Därför borde han få sparken.

    SvaraRadera
  2. Du skriver ju själv, att alla har rätt till egen åsikt!
    Sen vore det både skam och bedrövligt om Fernqvist vore omtyckt av alla.
    Enligt mig skall ju en "bra" tränare vara lite av en plågoande. Jag håller med Victor i det mesta.

    SvaraRadera
  3. Hehe känns tryggt att någon svarat i princip som jag hade tänkt =)

    SvaraRadera
  4. Den dagen ni hittar någon tränare som är omtyckt av varenda spelare i laget, ja den dagen.....den finns inte...

    SvaraRadera