tisdag 9 februari 2010

Många borta

En sådan där lagom dag, ganska skönt, blev en sex timmar i skolan, men tog mig tid att sticka hem redan vid 15, skönt värre. Dessutom var det lite halvlugna saker på schemat, då den halvan som inte höll i någon föreläsning förra veckan skulle göra det idag. Då jag redan hade fixat det förra veckan så var det mest att luta sig tillbaks, ställa en knivskarp fråga i halvtimmen och verka allmänt duktig =)

Efter det två sköna timmar hemma i lägenheten, då
Maria inte började jobba förrän sent idag så var det riktigt skönt att bara få två lugna timmar i soffan.

Efter det träning,
Martin, G och Markus saknades alla tre efter skadorna mot Motala och ingen av dem kommer heller att spela imorgon, även Green saknades då han inte kunde komma loss från jobbet då ett par var sjuka. Han kommer dock att spela imorgon. Detta fick till följd att ganska många flyttades upp av juniorerna och ett litet tips på vägen, tänk på att sänka tempot i det ni gör och se till att passningarna sitter. Jag vet precis hur det var när man gjorde sina första träningar med a-laget, man ville visa sig duktig, åka skridskor som aldrig förr. Då är det lätt att man stressar upp lite för mycket, sänk tempot på allt och få passen på bladet och sen ta det vidare därifrån.

Ulricehamn borta imorgon, vi behöver poängen mer än de. Jag misstänker att vi kommer behöva tre poäng för att komma sjua, något vi eftersträvar och verkligen vill uppnå, speciellt med de tunga skador vi dras med så hade det varit klockers att få läka dem medan de andra lagen spelar playoff. Därför hoppas jag att vi kan visa imorgon att vi verkligen vill ha poängen mer än Ulricehamn. Samtidigt är det deras sista hemmamatch för säsongen och de vill säkert visa sig från sin bästa sida, det kommer bli tufft.

Ev blir jag tvungen att köra upp själv imorgon då jag har ett par saker jag måste fixa med examensarbetet imorgon, jag hoppas jag slipper detta och kan åka med bussen istället.

Nu ska jag umgås lite.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar