onsdag 17 februari 2010

Snart träning

Har suttit med statistiken hela dagen och det flyter på ganska bra måste jag säga, det finns hopp =) Sen kan man diskutera hyr kul det är att skriva tenta på lördag när vissa åker till Rom och andra till Stockholm. Ev sticker jag också till Stockholm efter tentan, men det har ganska mycket ekonomi att göra.

---

Då vi nu har flyttat fram våra träningar med en timme under resten av säsongen, så rullar bilen från Kampen redan 16.10 mot
Åseda. Har skrivit lite med både Tex (var sjuk i måndags) och G (ständiga ålderskrämpor) under dagen, båda ska träna idag. Martin på is, men inga kampövningar eller dylikt gör att bara Markus saknas för att truppen ska vara komplett just nu, skönt. Vi grisade på ganska bra senast och jag misstänker att det inte blir lugnare idag snarare tvärtom. Samtidigt så hittade jag tydligen en ny muskel på gymmet i måndags då man har en ganska mustig träningsverk idag. Det är dock det sköna nu när det inte är så mycket matcher att man verkligen kan köra på riktigt tungt både på isen och på gymmet.

Tempo och mycket kampövningar räknar jag med idag, precis som senast. Grundspelet sitter bra hos alla, nu handlar om att vara fysiskt på topp när det gäller om två veckor, samt att vi har bra utdelning i vårt Power Play vilket vi haft efter jul.

18.05 kör vi idag för den som är nyfiken

---

Porto borta idag, gör Arsenal mål idag så tror jag att man har råd att förlora med 2-1 och vända på det hemma, blir det 1-0 kan det bli knivigare, men det ska gå i vilket fall. Så länge som Sol Campbell håller i Gallas frånvaro så tror jag på minst kryss i afton.

Blir nog att se matchen nere i stan.

---

AIK borta ikväll för Lakers i en väldigt viktig match. Vinner Växjö idag så sitter man verkligen i förarsätet att gå direkt till kvalserien, vid förlust blir det nästan kriminellt jämnt i toppen.

Malmö hemma väntar i nästa match så skulle det inte skada med poäng ikväll.

Med
Fasth tillbaks i målet? Borde bli så, är han hel så finns det få målvakter om någon i allsvenskan som är bättre.

---

Mycket intressanta saker i
OS ikväll, men för egendel blir det bara Svergie-Tyskland. Då Arsenal går före, alpint och längdskidor 365 dagar om året.

Emil Jönsson tar minst silver om han inte ramlar.

För
Tre Kronor räcker det inte med seger idag utan det är viktigt att vinna med många mål. Om man utgår från att Sverige, Ryssland och Canada vinner sina grupper. Så måste nog Sverige ha den bästa målskillnaden om vi vill se ett svenskt lag i finalen. Blir man bäst rankad av dessa så kan man inte möta något av de andra två lagen förrän i finalen, förutsatt att de vinner sina grupper.

Intressant ska det bli även om det bara är
Tyskland som väntar. Viktigt att rätt spelare gör mål tidigt i turneringen så som Alfredsson, Weinhandl, Hörnqvist, Loui Eriksson och Franzén.

7-1 ikväll? Ja vi säger så.

---

Sen kommer jag givetvis ha ett öga på Play Off1 mot div1 ikväll. Utförliga tips hittar ni i tidigare inlägg. Matcherna är i.a.f

KRIF-Nittorp: Krif vinner idag och totalt.
Rönnäng-Boro: Boro vinner idag och totalt.
Nässjö-Limhamn: Nässjö vinner idag, men Limhamn totalt.
Vimmerby-Grästorp: Grästorp vinner idag och totalt.
Skara-Tyringe: Tyringe vinner idag och totalt.
Helsingborg-Hanhals: Helsingborg idag, men Hanhals totalt.

Match 1,2,4 och 5 känner jag mig ganska säker på, match 3 och 6 mer öppna. Ska hur fel jag än har bli väldigt intressant att se utfallet.

Nu ska jag käka.

/#8

1 kommentar:

  1. BRA Tippat Victor 5 av 6 Rätt så långt. NU kan vi fråga Hansson (VH) vem som skrattar?

    SvaraRadera