lördag 20 februari 2010

Sådär

Får man säga att tentan gick, det är alltid svårt att veta utgången, men det kan gått lite hur som.

Körde
Maria till flyget idag på morgonen, så nu är man gräsänkling under helgen. Som tur är har jag blivit bjuden på middag nere hos Markus, så att jag slipper äta tre pizzor i helgen =)

Det bästa var annars att de sista fyra km till flygplatsen inte var plogade, märkligt. Ännu märkligare blir det då man betänker att det bara lyfter ett plan från flygplatsen på hela dagen.

---

Träningen igår var lite brandskattad då man verkligen märkte av problemen som kan uppstå då fyra i laget,
Adam, Emil, Ryssen och Markus har samma arbetsgivare. Middag med jobbet för dem igår och därmed missad träning.

Vi andra körde dock på bra med fin fart och mycket kamp. För egen del har jag dock varit nere i ett svarthål i veckan, lyckas inte med mycket alls. Jag hoppas att det beror på extrapassen jag har kört i veckan.

Nya tag på måndag.

---

Boro förlorade överraskande på straffar igår, vilket ger en tredje avgörande match idag, 15.00. Man låg länge under och det var givetvis starkt att gå ikapp i slutet med två täta mål. Sen vet jag inte hur hårt drabbade de var av magsjukan heller?

Hade tänkt att åka på matchen, men jag känner mig sådär sugen på det nu med detta vädret. 16 mil är ett par för mycket för att det ska vara värt det.

Nässjö!

Wetterns match mot Sölvesborg är inställd idag, kan säkert bli som så att fler ställer in.

---

Då det inte blir hockey, så blir det
Arsenal-Sunderland istället, vilket inte sämre utan mest tvärt om betydligt bättre.

Almunia är tillbaks i laget, puh. Det bästa alternativet av alla dåliga. Förmodligen är också en av lagets viktigaste spelare Alexandre Song tillbaks från skada. Dock saknas fortsatt Arshavin, Eduardo och Gallas.

Tyngst dock är den nya skadan på
Diaby, han missar matchen idag.

Följande startelva känns som den mest troliga.

Almunia
Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy
Song-Fabregas-Ramsey
Rosicky-Bendtner-Nasri

Eboue var riktigt bra i sitt inhopp mot Porto och får nog chansen istället för Sagna, dels för rotationens skull, men också för att få in en större offensiv kraft.

Sen att
Wenger kommer att envisas med Denilson istället för Ramsey, får jag försöka smälta.

Många riktigt tunga spelare är borta och jag hoppas att det räcker till en 2-0 seger idag, men är inte alls säkert.

Andra matcher av intresse,

Everton-United, hemmalaget är tungt skadedrabbat och ett kryss skulle verkligen imponera.

Wolverhampton-Chelsea, hemmalaget har överraskat i vissa matcher, men här har man tyvärr ingen chans.

Nu ska jag ner till stan.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar