söndag 7 februari 2010

300

Inlägg och det får firas med seger, en dyrköpt sådan.

Vi vinner med 6-5 mot
Motala och det är givetvis bra med två poäng och nu är det bara två mål som skiljer oss från sjundeplatsen, den ska vi ha.

Om man tittar till hur matchen såg ut så var det
VM i bjudningar, matchen borde väl förmodligen blivit 3-2 till oss, men då målvakter, backar och forwards turades om att bjuda på mål så blev det 6-5, det är som det är med det. Det viktigaste för oss var givetvis poängen. Tycker att vi stundtals spelar ganska bra, men då och då så faller vi tillbaks i gamla synder och bjuder på chanser till höger och vänster, det måste bli ett slut på det, snarast.

Vi gör trots allt ett par snygga mål, då tänker jag inte på vårt sjätte som är resultatet av att
Motalas målvakt gör en Salo, han hoppar och styr in pucken som annars hade gått över, tack för det.

Seger blev annars väldigt dyrköpt, då
Martin, G och Markus fick kliva av under matchen, jag vet inte exakt hur statusen är på någon av dem, men samtliga är osäkra till spel på onsdag. Varför blir det inte straff eller utvisning när Martin helt fri blir fälld? Eller när Markus blir tacklad efter att Motala spelaren tagit 20-30 skär innan tacklingen?

Gillar inte att ta upp domarinsatsen, men detta var katastrof, han tar väldigt många konstiga utvisningar, men släpper de klara istället. Han stävjar inte det farliga spelet, som förekom för ofta idag. Spelarna har ett stort ansvar, det största, men när det brister så måste domaren kunna hantera situationerna som uppstår, det klarade han inte idag. Tre skador på tre av våra bästa forwards är en smärre katastrof för oss, med en bättre domarinsats så hade vi kanske sluppit någon av skadorna.

Det håller inte.

Bara hoppas att de snart är i spel, vi behöver dem.

Emil gick ner och spelade back idag och gjorde det riktigt bra, inte för att jag är förvånad, men som sagt riktigt bra.

Annars tycker jag att
Krille E gör en av sina bästa matcher för säsongen idag.

Ulricehamn borta på onsdag, viktigt som attan.

----------------------------------------------------------------------------

Hur länge ska Arsenal ha uppehåll? Känns som om det var två veckor sedan de spelade senast.

Grattis Per!

Nu lite tv tid.

/#8

14 kommentarer:

  1. Tack så mycket. Ska vi ta en fika i veckan och snacka igenom den senaste tiden?

    SvaraRadera
  2. Ref om NHC matchen då? Vill främst veta vad ni tycker är bra med er pinsamma jävla lönfeta kapten. Vilket jävla ufo. Kan ingen backa över honom på parkeringsplatsen?

    SvaraRadera
  3. Fika låter bra. Torsdag eller lördag skulle passa mig bäst. Drar ett sms senare.

    Finns inte så mycket att skriva om Nässjö matchen. Vi för matchen, men går bort oss stupalöst, medan Nässjö kontrar riktigt bra, precis som gjorts under hela säsongen. Hellerstedt är glödhet och är den största skillnaden mellan lagen.

    Lönnfet? Du menar inte någon av de med nr åtta i de båda lagen?

    Om vi ska snacka om situationen när han får matchstraff så är han absolut inte tacklingsbar då en annan spelare i vårt lag sen länge har pucken. Vilken hockeyspelare sätter inte upp händerna och klubban när någon försöker tackla sent och fegt?

    SvaraRadera
  4. Kan ju säga som så att # 8 i vårt lag har förmodligen bäst fystester i hela serien och springer bland annat cooper-testet på 10:30. Någonting er kapten inte skulle göra på 2 dygn. Hur svårt kan det vara att erkänna vilken dåre det är? Han spelar allmänt fult och är en komplett idiot. Bättre att utse #43 eller någon annan till kapten. Just nu bevisar eran 12:a bara att han hänger kvar i division 3.

    SvaraRadera
  5. Skulle vara roligt om du kunde skriva ett litet namn istället för att ta det här anonymt. Nej några 10.30 springer inte Håkan på men en bit under 11.30 iaf, om det är två dygn sämre så.

    Han är ingen dåre så varför skulle jag erkänna det? Varför skulle er spelare tackla honom i det läget? Han är absolut inte tacklingsbar. Tar det igen då, vem i Nässjö skulle inte försökt sätta upp händerna och klubban i det läget?

    Sen är det lite komiskt att du tror dig veta vem som skulle vara den rätta kaptenen för oss, Håkan har visat jäkligt många ggr att han är som bäst när det behövs som mest.

    SvaraRadera
  6. Men nu är det ju så att i Åseda har vi cooper-test på 3000m men om du tycker att 10:30 på 2000 m är en bra tid så får du ju tycka de. haha

    SvaraRadera
  7. Men tjänsten "anonym" är ju till för att man ska kunna använda den? Saksamma, fattar inte hur ni orkar gå in och försöka häckla oss då ni skrällt och lyckats vinna och sen när vi vinner helt rättvist så skriver ni inga referat eller liknande och tål absolut inte när folk kommer med kommentarer.

    Vår spelare var bara uppe och markerade och var 150 storlekar mindre, det er kapten gör är i grund och botten försök till att skada honom. Och vad är det här med att försvara sig? Att ta ett matchstraff för high-sticking, är det att försvara sig? Isf kunde man svarat med en offensiv schysst tackling.

    Visst jag kanske inte vet bäst hur det fungerar hos er men jag vet hur en kapten inte borde agera. Sen om han gör mycket poäng hit och dit hör inte hit men i alla möten kör den jäveln alltid med saker man inte bör göra. Om ni nu bestämt tänkt hävda er som ett division 2 gäng, börja då också spela som ett. Till exempel kan ni ju kicka ut nazisterna på läktaren och gör er av med er kapten, sen kan vi börja snacka.

    SvaraRadera
  8. Till anonym # 2. Hur jävla pantad är du? Kolla på vår juniorverksamhet och eran. Ni lånar in gamla avdankade spelare och totalt noll i återväxt. Vi hävdar oss som en av dom bästa juniorklubbarna i Småland och vet nog fan vad försäsong innebär. Vi har sprungit hundratals cooper-test och det innebär 3000 m. Vad du sen hittar dina 2000 m är ju bara en fråga om dina två hjärnceller kan hålla sams eller ej.

    SvaraRadera
  9. Ja den tjänsten finns, men för att något är möjligt så behöver man inte använda den. Debatten blir liksom lite sned när jag sitter och skriver saker som jag står för, men du inte gör det.

    Vilka har häcklat er? Vad har alla inom föreningen egentligen med min blogg att göra? Ja jag skriver en blogg, men den är knappast den officiella hemsidans eller privatpersoners åsikter, utan mina. Vet inte varför jag ens behöver skriva det här, men jag hade ingen möjlighet att skriva i bloggen mellan ons-sön förutom två väldigt korta inlägg att då skriva om vad som hände i onsdags kändes bara fel, jag skrev inte heller speciellt mycket om matchen i fredags mot Boro, och du får tro var du vill, men det hade inget med förlusterna att göra. Vi har förlorat "några" matcher i år och jag har alltid skrivit om dem, om tiden har funnits, vilket säkert varit efter 30 av matcherna iaf.

    Jag tål absolut att du och andra kommer med kommentarer. Vart kan du utläsa att jag inte tål det? För att jag inte delar din åsikt? Är inte kommentarerna till för olika åsikter?

    Ja jag vill nog hävda att alla försvarar sig genom att sätta upp klubban då man ska bli tacklad när man inte är puckförare. Han fick matchstraff, var avstängd en match mot Boro, bra så, släpp det och gå vidare.

    Vilka avdankade har vi lånat in? Vi har lånat en målvakt som är född 91, för att båda våra målvakter är(var) skadade, inte helt ovanligt. Jag vet mycket väl hur er ungdomsverksamhet ser ut och imponeras över den och också över det faktumet att merparten av era spelare i a-laget kommer från Nässjö.

    Där ligger nog skillnaden på dig och mig, dels vågar jag stå för vem jag är och dels kan jag erkänna när någon annan gör något bra. Att vi inte har någon återväxt är ju bara skitsnack att inte merparten av våra spelare kommer från Åseda detsamma.

    Om jag inte visste bättre så skulle jag misstänka att det är en viss Jeff Ström som är här och skriver, men så kan det väl aldrig vara....

    SvaraRadera
  10. Haha Victor du äger dem, klockrena svar.

    SvaraRadera
  11. Men vad är det du inte ser? Jag tycker du bedriver en bra blogg och har sunda åsikter. Något du kanske inte visste är att jag själv också är en Arsenal-supporter och tycker det är underhållande läsning.


    Angående häcklingen. Det har ju hänt att spelare eller supportrar varit inne och klottrat en hel del i vår gästbok. Bland annat att ni "pissar" på oss, att vi bara vinner med 3 spelare osv. Kanske man ska tänka snäppet längre innan man yttrar sig? Vi ska som sagt kvala mot division 1 och det har med att göra att vi presterat bra under en hel säsong.


    Till mitt så kallade försvar så hade jag ingen aning om att han blev avstängd men det var ju bra att han blev det. Och det är precis där min åsikt angående er kapten kommer in. I det läget ni befinner i er kanske en kapten inte ska ta den sortens avstängningar om han nu är så pass viktig som du hävdar.


    Som sagt skrev jag det angående försäsong till den andre anonyme som jag inte vet var kom in i bilden. Därför blev jag så trött på hur han försökte skola oss om försäsongsträning. No hard feelings.


    Man vet aldrig vem som sitter bakom dessa tangenter men meningen med kommentaren från början var att få reda på hur du tyckte matchen oss emellan såg ut samt att faktiskt ge dej en inblick i hur er kapten upplevs i andra ögon. Spelare från flera lag som jag känner har också medgivit att han spelar riktigt fult. Sen att andra ger sig in bryr jag mig egentligen inte om. Trött blir jag bara på när vi försöker föra en diskussion som ska avbrytas. Men som sagt, fortsätt skriva och gärna mer om Gunners.

    SvaraRadera
  12. Jag håller med om det mesta här, nu var du också liter saklig =) Det där med att vi lånar in gamla avdankade spelare och har noll i återväxt blev inte lika sakligt, även om det var ett svar till honom så blev det en liten attack på hela föreningen, det kan jag aldrig tillåta =)

    Som sagt, häcklande får stå för andra, jag skriver inte i gästböcker jag skriver här =) Sen har det varit från båda håll precis som alltid. Många och även jag kan ibland tycka att många i Nässjö saknar lite ödmjukhet. Det är en del av er framgång och kommer säkert från att ni är framgångsrika med era lag i yngre år. Är man lite småkaxig så är det lätt hänt att det kommer tillbaks vid en ev förlust =)

    Som jag skrivit tidigare så är jag imponerad över att ni kommer att komma trea-fyra i serien. Jag erkänner också att jag inte trodde att det skulle hända. Ser man till serien så är det egentligen Motala som misslyckats med alla sina importer, att då inte nå play off kan inte anses godkänt. Byt plats på dem och er så har ni på ett ungefär hur jag trodde att serien skulle sluta.

    Jag står bakom min kapten och det kommer jag fortsätta att göra.

    Gällande mina tankar om Nässjö och Boro matchen, så ska jag se om jag inte kan snickra ihop något.

    Håller inte alla på Arsenal? =)

    SvaraRadera
  13. Okej. Men jag tror vi förstår varandra rätt bra egentligen. Delade åsikter är helt okej och du är faktiskt den spelaren som ligger en bra bit över resterande Åsedafolket på det verbala planet då det gäller att konversera och både berömma och ge kritik. Nu lämnar vi diskussionen där tills nästa gång säger jag och DU får lycka till med resten av säsongen.

    Peace out, Fabregas.

    SvaraRadera
  14. Haha det sköna med dessa inläggen är att viktor nästan lyckas få en snubbe från Nässjö ödmjuk, samt att han tillslut blir saklig =)

    Keep up Viktor

    SvaraRadera