torsdag 17 december 2009

Vad händer nu?

Vaknade ovanligt tidigt idag och med ett litet leende på läpparna, segrar mår man bra av, trots att man inte kan delta själv. Även om man känner en viss frustration över det faktumet.
Sen blev det lite skidskytte och sen en lunch med storebror på hotellet, väldigt gott och mycket trevligt.

Nu sitter jag mest och funderar över olika saker rörande Finspångs agerande igår. För det första, skandal att man kan ställa in en match när man spelar i div2. Dels så borde man ha en trupp på 22-25 spelare beroende lite på hur många man väljer att ha. Om vi räknar lågt, vi räknar på 22 spelare, igår påstod Finspång att fem seniorspelare fanns tillgängliga, FEM(5) det betyder att minst 17 spelare saknades. Det är ingen dålig epidemi som har träffat dem. Utöver det borde man ha åtminstone ett junior-lag med spelare. Nu läser jag idag att de inte har något J-20, men de har ett J-18, varför kunde man inte ta spelare från det laget? Igår mot Nässjö hade både vi och de spelare i J-18 ålder på isen. Gunnar, Sebbe och Söder har alla spelat matchen iår och de är fortfarande galler, riktigt bra galler, men trots allt bara galler =) Förra onsdagen var de 10 utespelare i Vimmerby. Jag har inte en aning om hur många de var i söndags mot Nässjö hemma? Något är sjukt i Finspång och frågan är om det inte borde vara bättre om de blev uteslutna? Det skulle skapa vissa problem då vi skulle bli ojämnt antal lag i serien, men det ska inte få vara som så att man åker omkring med lite folk i serien och sen plockar in gamla Hästenspelare i ett kval och håller sig kvar, då pissar man på allt.

Jag vet inte om det skulle vara bra eller dåligt för oss om Finspång försvann, men jag vet det att jag inte vill ha ett lag i serien som inte kommer till spel.

Ta när vi var i Ulricehamn som ett bra exempel, hade man kommit undan med att inte åka till en match på grund av många skadade och sjuka hade det varit perfekt för oss att strunta i den matchen. Det komiska med den matchen var dock att trots att vi inte hade något folk så var det då det vände, alla slöt sig samman och började kriga som djur och efter det har det fortsatt på den inslagna vägen. De som kommit tillbaks från skador har inte vågat vara annat än bra, för då skulle de fått ett helvete.

Klass2 varning på Gotland, och jag som skulle ha tagit färjan dit idag. För er som inte vet så lider jag av sjösjuka, åksjuka, tågsjuka och flygsjuka. Dock har jag tydligen blivit så gammal nu att det oftast går bra, men med tanke på hur jag spydde i båge när det blåste 18 m/s är jag skeptiskt till hur jag hade klarat dagens 23 m/s. Nu blir det avfärd imorgon istället och ett tidigt julfirande.´

Nu ska jag slå in lite julklappar.

/#8

2 kommentarer: