fredag 4 december 2009

Fredag igen

Fredag igen, dock ingen helg som en helg borde vara utan det blir att sitta konstant med ett word dokument framme på datorn hela helgen, jippi =) Jag skulle dock behöva motsatsen, huvudet är ganska skoltrött just nu och det ska inte bli helt fel med jullov, även om lovet inte kommer bli så mycket till lov, då det finns ett par saker som måste göras över julen också.

Åseda IF har varit en riktig snackis på de andra lagens hemsidor och bloggar efter segern mot Nittorp. "Hur kunde de vinna"? "Nittorp kan aldrig ha gått för fullt". Jumbon skrällde! "Serien är så jämn och alla lagen förutom Åseda hänger på bra".

Min klara favorit är dock från den mycket ödmjuke bloggbrodern från
Nässjö som skriver, "När vi själva sedan får PP märks det tydligt att Boro respekterar vårt spel. Man går inte alls ut och stressar som man kanske gjort mot Åseda utan man ställer upp".

Det är fantastiskt att vara uppskriven och att alla lag verkligen tycker vi är bra och något att räkna med =)

Träning ikväll och det känns väldigt roligt att gå dit. Det har det gjort tidigare under säsongen också, men nu känns det bättre än tidigare. Om det beror på att vi vunnit två matcher i rad eller som någon i laget sa, bara att man ser
Davve P så skrattar man =) Låter jag vara osagt, men vi har verkligen saknat någon som David i omklädningsrummet i år, en mun som det kan komma precis vad som helst ur. Samtidig har han mycket rutin och G skulle tycka det vore helt fantastiskt om han slapp vara äldst i laget.

Martin
kommer att återgå i träning idag, vilket är viktigt för laget då han är en av de bärande spelarna, även om vi visat att vi klarat oss ganska bra även utan honom. G känner sig bättre och bättre och lär vara tillbaks i träning på måndag. Gunnar har börjat trumma igång bra efter skadan och är nästan tillbaks i samma form som i början av säsongen. Då i princip alla (peppar, peppar jag har inte varit sjuk) i laget har varit sjuka de senaste två veckorna så borde vi kunna klara oss undan det ganska bra de sista matcherna fram till juluppehållet.

Fasth måste opereras och blir borta runt sex veckor, det kunde varit värre, men samtidigt är han en av lagets absolut viktigaste spelare. Nu har jag inte sett Oskar Alsenfelt live och ska inte uttala mig om kapaciteten han besitter, men en viss oro känner jag.

Linus Klasen håller på att bli precis så bra som man nästan räknat med sen man såg honom äga allsvenskan under sin tid där med Huddinge.

Fahlander och Tobbe Carlsson slutar blogga på obestämd tid. Där försvann två väldigt bra bloggar. Ibland(oftare under perioder) så var Fahlander för mycket, men ofta var han ganska klockren. Tobbe har en ganska skön syn på saker och det var extremt underhållande att läsa när han och Rydström (en av Sveriges bästa bloggar) högg på varandra fram och tillbaka, nu får man nöja sig med att Rydström står för huggandet.

Jag har inga planer på att sluta, till glädje för vissa, förtret för andra.

Nu blir det frukost.

/#8

5 kommentarer:

  1. Till glädje för de flesta skulle jag tro, även om vissa alla-jag-pratat-med-tycker-att-din-blogg-är-asdålig-personer får stå ut, hehe.
    Härligt med seger, även om min teori om att de matcher jag är på är de matcher ni vinner. Men jag är glad ändå =)
    Och snart sambo ;)
    Puss

    SvaraRadera
  2. Nej du får inte sluta blogga, vad skulle man göra då när man kommer hem efter jobbet?

    Dock är frågan hur backparen kommer att se ut när David är ikapp? Alexander ska bära första, David andra och du det tredje, men sen? Rautio var bra med David förra året, lite sämre iår, Adam och Rasse blandar och ger, men är ibland riktigt bra. Anden tyckte jag var bästa backen i början av säsongen och nu tränar han igen.

    Alexander-Witten, David-Anden, Adam-Viktor, så skulle jag spela.

    SvaraRadera
  3. Alsenfelt är grym i målet, men det kommer bli tufft för honom att stå 8-10 matcher på raken.

    Växjömannen

    SvaraRadera
  4. Hm tycker nog att Rasse var bra senast, om inte bäst av alla

    SvaraRadera
  5. David, kommer han klara av tempot i div2?

    Vill ha in Anden i laget, han ska spela mycket för han är typ bäst av alla. Koma är bra med puck, Witten tacklas och du är extremt defensiv(dock ganska bra i den rollen) Rautio, Adam och Rasse tycker jag inte sticker ut, utan är oftast stabila, men det känns som om det inte spelar någon rolla vem av dem som spelar.

    Anton på isen, vi vill ha Anton på isen.

    SvaraRadera