lördag 5 december 2009

En till

Bank och Niva slutar blogga och därmed försvann enligt mig, Sveriges bästa fotbollsblogg, tungt. En blogg som verkligen varit informativ utan motstycke, mycket humor, ironi och oftast bra åsikter, även om jag fortfarande inte förstår Banks sågning av Hamren efter att Zlatan tackat nej.

Tre av mina favoritbloggar borta under december, den bästa månaden på året har inte börjat bra. Vad händer? Nu fattas det bara att
Rydström och Ekwall lägger ner sina också bara för att alla de bästa ska försvinna.

Bästa och bästa månaden kan man alltid diskutera speciellt då jag är svag för sommaren, men det är julafton och 22 åringen ska tydligen bli 23, två dagar innan dess, så december har sina poänger.

Sitter och funderar på om jag ska välja
Arsenal eller Lakers idag? Det viktigaste eller det som är live? Det är ingen lätt fråga, hjärncellerna är duktigt osams och krigar på riktigt hårt.

Ja jag vet att jag duktigt
Arsenal skadad, de spelar mot Stoke hemma och kommer att vinna med 3,4-0 någonstans.

Lakers spelar seriefinal hemma mot Leksand, vad finns det egentligen att fundera på? G hade dock inte tid med hockeyn, Choobacka vet inte hur en puck ser ut, Markus är i Göteborg, Adam är inte intresserad av hockey förutom sin egen och Maria är Gotland. Visst är det synd om mig med ett sådant här jätteproblem på halsen =)

Sen lockar det alltid på lördagar att sitta klistrad med sin stryktipskupong och följa matcherna via tre-fyra olika sidor för att inte missa något =) För övrigt blir det 13 rätt idag.

Arsenal är dock det som lockar mest, de har gått knackigt sen Van Persie försvann, en av få som absolut inte fick gå sönder, gick sönder. En av världens absolut bästa länkspelare, med en grym förstatouch utan honom är anfallet väldigt begränsat och med Bendtner borta så finns inga som kan hålla i bollen på topp och fördela den tillbaka till mittfältet. Därav har också Wenger utlovat en ny forward i januari om det dyker upp något väldigt intressant. Att hitta någon som får spela i Champions league, ser jag dock som en utopi.

Arsenal behöver Stoke idag och de vinner nog kampen över mig om jag inte hittar någon som är sugen på att haka på Lakers-Leksand?

Är det bara jag som känner att hela det här inlägget är lite lätt förvirrande?

Vi tränade igår och
Martin var tillbaks i träning, Koma låg dock hemma däckad i sjukdom. Vi körde på lite hårdar igår igen, vilket kändes som en liten befrielse, men också som något som inte varit möjligt under någon vecka då vi saknat mycket folk. Vilket gett ett större slitage på vissa spelare och att då träna på med mycket långa åkningar, hade bara varit helt förkastligt. Gunnar fortsatta att se het ut igår på träningen.

Som brukligt på fredagar var det spel i
Dunapucken, där de två röda femmorna är på lag mot de två blå, (Håkans och Emils femmor röda) som vanligt lekte vi hem segern. Vet inte vad det hade blivit om vi haft normal utdelning, men blåa rörde aldrig pucken. Med tanke på det var 1-0 segern en liten missräkning =)

Har också haft städvecka i omklädningsrummet under veckan och det blir mer eller mindre alltid som så att jag får städa första veckan på säsongen och nu var de min andra vecka, förhoppningsvis den sista för säsongen.


Linköping hemma imorgon och det ska bli väldigt inspirerande efter ett par segrar på slutet, jag hoppas och de segrarna gör att lite av publiken börjar hitta tillbaks till ProfilGruppen Ishall.

Efter träningen så blev det en riktig nördkväll med Choobacka, något som hände varje vecka förr, men lite för sällan nu, dock sjukt kul igår.

Helena Jonsson var grym idag igen, men hade inte marginalerna på sin sida, dock får man lite samma vibbar som med Magdalena Forsberg, att hon är jämnast och oftast bäst, men att det finns några med lite högre högsta kapacitet. Det oroar lite inför OS.

Sitter nu och tittar på skidsprinten och
Hanna Falk lekte precis hem sin semifinal.

Känner att detta inlägget är väldigt splittrat, hoppas någon orkar försöka förstå det som jag knappt själv förstår=)

Nu ska jag ner till stan ett varv.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar