söndag 20 december 2009

Visby

Vilken grym vinterdag det var igår, kallt, mängder med snö, men också en sol som tittade fram då och då. Började med en lite längre sovmorgon, sen födelsedagspakets öppning till frukost, fyller på tisdag, men då jag inte är här då och eftersom vi ska ha lilla-julafton idag så fick det bli födelsedag igår, jag klagar inte =) Fick en hel del fin fina saker, men det bästa var Arsenal smartcasen och efter det den fina Arsenal asken som den låg i. Vem sa att jag var sjuk? Efter det blev det ett varv på stan och inköp av de sista julklapparna och en fika, mysfaktor hög =)

Ska snart åka iväg på ett litet julbord/adventsbord.

Arsenal vann igår med 3-0 utan att imponera inledningsvis, men utan Van Persie och Fabregas, så blir det lite tunt. Dock klev Diaby fram och var speciellt i andra halvlek planens gigant. Diaby spelaren med kanske mest potential i hela laget, men som tyvärr visar det väldigt mycket för sällan, men igår var han det man alltid hoppas på, en offensiv version av Viera. Denilsson gjorde också ett mycket snygg friskparksmål på stopptid i första halvlek, 1-0. Hull brände också en feldömd straff. Att United förlorade med 3-0 mot Fulham och att Liverpool (hej då Benitez) förlorade med 2-0 mot Portsmouth, gjorde inte dagen ett dugg sämre.

Sverige slog Tjeckien efter förlängning, vilket var väldigt onödigt. Weinhandl ligger nu riktigt bra till för en OS-plats, men jag börjar känna mig ganska säker på att en liten joker kommer med från detta laget, Nicklas Persson. Klockren skulle han vara ihop med Påhlsson och jag tror faktiskt att Bengan tar ut honom och det med all rätt, han är riktigt bra. Magnus Johansson skulle jag inte ta ut, inte något emot honom utan mer för att jag inte kan se att han tillhör de fyra bästa offensiva backarna i Sverige. Lidström, Kronwall, Strålman, Enström och Öhlund skulle jag ha före honom och sen börjar jag bli väldigt sugen på att ha med Hjalmarsson. Tallinder ser jag som helt given ihop med Oduya i tredje backparet. Lidström-Kronwall i första, måste klura lite mer på vilka jag vill ha i andra backparet. Eriksson och Edler är också två bra alternativ. Douglas Murray skulle jag inte ta med och jag tror inte att det kommer hända heller. Jag utlovar dock att jag kommer ta ut mitt lag någon dag innan Bengt-Åke.

Nu ska jag iväg på jullunchen.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar