tisdag 22 december 2009

23 år

Så gammal är jag numera, att fylla år den 22 dec känns inte alls så tokigt nuförtiden, det var lite eller snarare mycket värre förr. Frågan är dock om man fortfarande är ung och lovande? Jag känner att jag inom några år inte längre kan skylla mina misstag på att jag saknar rutin =)

-------------------------------------------------------------------------

Är som sambon skulle uttryckt det, hem hemma, med andra ord i Åseda. Efter ett par mycket bra dagar på Gotland. Fick vänta dryga timmen i Oskarshamn att bussen skulle ta mig hemåt då den av någon anledning inte är synkad med färjan :S. Gled omkring i centrum och tänkte på att det kanske är hemma om två år, Maria driver en butik och jag jobbar på OKG och frilansar lite på Oskarshamns tidning, inte alls omöjligt. Oskarshamn är annars en stad som jag inte har någon relation till. De har ett hockeylag som inte varit säg riktigt likt sen Martin Romö och Johan Markusson värvades över till Lakers. Två herrar som verkligen gjort avtryck i Växjö.

I övrigt vet jag typ nada om staden, men som sagt om ett par år kanske...

------------------------------------------------------------------------------

Sken som en sol över Arsenals super lördag.
Jag blev inte ett dugg bittrare av att Chelsea bara fick 1-1 mot West Ham trots en feldömd straff som Lampard dock kallt slog in i mål tre ggr. Nästa uppgift för Arsenal är Aston Villa, kanske seriens bästa lag just nu. Millner och Young är två spelare som jag är riktigt svag för, hoppas bara att Fabregas är tillbaks då.

------------------------------------------------------------------------

Garvade lite när jag kom hem och fick VP från i lördags i händerna av mamma. Nässjö åkte på extra träning eftersom de var så dåliga mot oss, lite humor att det var de som var så otroligt dåliga och absolut inte vi som var bra....

Vi har träning ikväll, sista innan julafton och jag kommer att gå på is idag, inga närkamper ännu på ett par veckor, men åka ska jag.

----------------------------------------------------------------------

Utlovade häromdagen mitt OS-lag och jag har suttit ett par timmar på färjan idag och funderat lite. Det jag kom fram till och som alla givetvis får såga om de vill, är följande lag,

Målvakter

Henrik Lundqvist
Jonas Gustavsson
Stefan Liv

Det två första var det aldrig något snack om och inte heller att Henke är etta. Vem som skulle få bli trea grundar jag helt på att jag inte har sett Jhonas Enroth eller Daniel Larsson under säsongen, möjligt att någon av dem är bättre än Liv. Markström kommer att vara sliten efter J-VM och Liv känns stabil och helt utan krav på speltid.

Backar:

Nicklas Lidström-Niklas Kronwall
Mattias Öhlund-Tobias Enström
Johnny Oduya-Henrik Tallinder
Anton Strålman

Här blev det svårt, jag tycker att fem av backarna är givna, att Strålman inte spelar istället för Enström, handlar egentligen om att jag tycker att Enström är lite bättre i egen zon. Strålman är dock riktigt vass just nu så det är inte helt enkelt, men jag kör som jag har skrivit. Edler och Eriksson räcker inte riktigt till och Douglas Murray vill jag inte ha med.

Forwards:

Daniel Sedin-Henrik Sedin-Daniel Alfredsson
Peter Forsberg-Henrik Zetterberg-Loui Eriksson
Mattias Weinhandl-Nicklas Bäckström-Johan Franzen
Niklas Persson-Samuel Påhlsson-Mikael Samuelsson
Tomas Holmström

Alfredsson kan flyttas ner som back i PP och spelar då med Enström (Öhlund vill jag inte ha i PP) och Bäckström går in med Sedinarna i PP (inte optimalt, men en sniper saknas). Min tankegång är lite att Franzen kommer sakna den riktiga spetsen därför kommer han att döda mycket utvisningar ihop med Påhlsson, Persson och Samuelsson. Loui Eriksson är glödhet och ska spela mycket och har ett bra skott. Egentligen vill jag inte alls ha Bäckström i tredje, men jag tycker att Svergie saknar bredd på centersidan

Här finns det två stora frågetecken, Forsberg och Franzen. Jag tror att Bengt-Åke tar ut båda två. Skulle det inte funka så flyttar Bäckström upp som center i andra, Zäta ut på kanten. Tony Mårtensson blir då center i tredje och Holmström går in istället för Franzen.

Skulle detta laget bli verklighet så blir det tre spelare från Europa och 20 från NHL, känns nog inte helt otroligt. Tar alla sågningar där bättre alternativ presenteras =)

Nu ska jag slöa lite.

/#8

4 kommentarer:

  1. Kristian Huselius? Hur ställer du dig till honom?
    En jämn poänggörare

    SvaraRadera
  2. Sant, men tittar man historiskt så har han inte varit aktuell, sen är jag också tveksam till att ha med honom om han inte platsar i någon av de två PP uppställningarna, det tycker jag inte han gör.

    Skulle inte Foppa och Franzen kunna vara med så skulle jag kunna tänka mig att överväga honom. Dock tycker jag att Mårtensson var riktigt bra i VM förra året som spelades i Canada, så jag skulle välja honom före.

    SvaraRadera
  3. Men var är din joker? Enligt mej så har du ingen joker med..

    SvaraRadera
  4. Om du syfter på det förra inlägget? Då skrev jag att jag tror att Niklas Persson kommer med, det är inte alla i Sverige som har med honom i sitt lag direkt, det är min joker.

    Om du syftar på någon på en enskild spelare som kan gå in och bryta mönstret? Dels har vi redan sådana spelare så det räcker i laget och sen tycker jag inte att t ex Omark varit bra nog i landslaget.

    Du får gärna utveckla vad du menar med joker.

    SvaraRadera