onsdag 9 december 2009

Dalen-ÅIF

Kan börja med att ursäkta att det inte blev något inlägg igår ikväll, jag har några bra och några mindre bra ursäkter, men kort och gott kan man säga att jag fastnade med lite andra saker.

Det är roligt att kunna skriva att vi i måndags för första gången på jag vet inte när hade alla utespelare på plats.
G tuggar på för fullt och kommer att spela idag, David har kört både måndag-tisdag, men där kommer första matchen att dröja. Både med respekt för honom själv och laget, men att han skulle vara en tillgång är det inget snack om. Även Alex har kört måndag-tisdag, så peppar, peppar så är det nu bara Gabor som är borta med en skada.

Koma var lite krasslig igår, men jag utgår från att han spelar idag.

Idag är det en mycket tuff bortamatch som väntar oss, nämligen tredjeplacerade
Dalen. Ett lag som vi vann emot senast hemma med otroliga 8-6 och som säkert kommer vara duktigt revanschsugna. Senast vi mötte dem borta var vi med bra första halvan, men sen klev Johan Hult in i handlingarna och dödade matchen. I övrigt tycker jag att de har en viss jämnhet som vissa av de andra lagen i serien saknar och att de ligger topp fyra ser jag inget konstigt med. Det kommer att krävas riktigt hårt jobb om vi ska vara med och hugga i Smedjehov ikväll. Kan vi dessutom vara så kliniska som vi var första perioden mot Nittorp och andra mot Linköping så kan vi få en rolig afton.

Övriga matcher i serien?
G hackade lite på mig i bilen hem igår om att jag var en grymt bra tippare =) Jag tar det och vågar därför slänga in lite nya förslag idag, som vanligt tänk tvärt om så får ni rätt =)

Boro-Motala, Boro är säkerligen riktigt sugna på seger efter att enligt egen utsago gjort en riktigt blek match mot Nittorp, samtidigt har de haft problem hemma. Motala vann senast, men är lite ojämna. Tror att Boro avgår med segern.

Linköping-Nittorp, jämnt senast de möttes och Nittorp har haft svårt för lagen i botten, dock tror jag att de idag ser till och vinner.

Nässjö-Ulricehamn, väldigt viktig match i striden kring det undre strecket, senast de möttes i Nässjö blev Ulricehamn nollade, men här tror jag att de vinner.

Vimmerby-Finspång, två lag som behöver poäng, då Vimmerby gått som tåget på hemmarplan så tror jag att de vinner även idag.

Mikael Fahlgren är namnet på
Linköpings nygamla forward så återvänder efter två säsonger i Mjölby.

Borås-Lakers idag, en tuff match speciellt med tanke på segern mot Leksand senast, men Borås är ett lag som Växjö ska vinna mot åtta-nio ggr av 10. Att man inte har några skador alls bland sina utespelare, i december måste vara ganska unikt på den nivån? Det känns så iaf, Fasth saknas, men Alsenfelt har gjort det riktigt bra så här långt. Tror på seger ikväll.

Nu ska jag göra lite nytta innan bilen glider mot
Vrigstad där vi ansluter till bussen.

/#8

5 kommentarer:

  1. nä, tippa matcher kanske inte är din grej!?!? tycker du skall hålla dig till öllotteri i stället=) JAAAA jag vet att jag bomade det i fredags, jag ska försöka gottgöra det på nått sätt, ville bara säga JÄVLIGT GOTT med en pinne och fyra raka utan förlust, pissa vidare så ses vi på fredag /HH

    SvaraRadera
  2. HH? Hälsans Hus eller?

    SvaraRadera
  3. tror nog att detta va henke hellgren

    SvaraRadera
  4. Skrevs med glimten i ögat

    SvaraRadera
  5. nä, jag tror det var helvetets håla!!

    SvaraRadera