måndag 14 december 2009

Kommer igen

Haft en lugn och skön måndag, projektinlämningen på ett projekt som blev helt klart igår, har inte slitit jättehårt på mig =) Började dagen ganska sent och gled sen ner till stan för en synundersökning och utprovning av nya linser, alltid lika trevligt när man får höra att synen inte har blivit sämre. Efter det så blev det julklappsshopping och nu är alla inhandlade förutom en som jag lovat Maria att hon och jag ska hitta i Visby under helgen. För dit ska jag, nu verkar det inte bli på torsdag som tänkt utan istället på fredag, men det får funka.

Nu sitter jag och fixar och trixar lite med mina spotifylistor och försöker göra de lite mer uppdaterade, vissa låtar försvinner aldrig de är bara bra, bäst om ni vill, men vissa tröttnar man ganska fort på så bort med dem.

Kroppen mår nu lite bättre, inatt var första natten som jag kunde sova riktigt och det var en ganska skön feature faktiskt. Har utöver det kunnat röra mig lite bättre, så idag börjar rehabträningen med motionscykel och benövningar på gymmet, heja rehab det kan knappt bli roligare =)

Särskilt roligt var det inte igår heller, hatar verkligen att stå på läktaren ,nervositeten som kryper i hela kroppen och den hemska känslan av att inte kunna bidra eller påverka någonting som händer eller sker. Det är då man funderar på om man en dag verkligen ska bli tränare? Känner man samma känslor inom sig i kroppen som man gör när man ser sitt egna lag spela, så måste jag nog överväga det både en och sju ggr.

Det började så bra, med en intensiv och bra press, flera bra spelvändningar och ett par riktigt vassa chanser som borde ha givit ett mål eller två. När inte de kom så började
Vimmerby att jobba sig in matchen, de var väldigt rörliga och släppte puck väldigt bra. Det tycker jag var den stora skillnaden mot de andra gångerna då vi mött dem och de hela tiden burit puck, igår släppte de puck på spelare i fart och blev på så sätt väldigt jobbiga att försvara sig emot.

Christian Wideen som varit riktigt blek de tidigare matcherna var nu riktigt bra, Erik Johansson (som måste vara seriens näst bäste forward efter Nittorps Jimmy Lund) hade som vanligt väldigt bra driv och var svårstoppad. De hade spelarna som stack ut på planen och vann väldigt rättvist, men samtidigt kan man inte släppa känslan av den fina starten och vad som hände efter det. Jag tycker att ett par av målen är väldigt billiga, där vi i överambition går på för hårt och tappar folk, eller där vi tappar vår gubbe i försvarszon på ett onödigt sätt.

Ny match mot
Nässjö borta på onsdag, ett lag som vi har revansch att utkräva på efter den mycket olustiga förlusten hemma i senaste mötet med dem.

Träning ikväll och jag kommer som sagt att åka med upp, dricka ett par koppar kaffe och köra 35-40 minuter cykel är planen för ikväll.

Nu ska jag ta mig något att äta.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar