tisdag 15 december 2009

Flitig

Dagen har blivit kväll och och äntligen är det lite snö. Den perfekta mängden, nu behöver det inte komma mer och den behöver inte smälta bort förrän i början av Mars. Nu gör jag mig inga illusioner, bor man i Växjö så händer inte det, det kommer att regna snart det bara är så.

Började dagen med paragraf läsning, det blir inte mycket roligare än så =) Arbetsrätt, kollektivavtal och annan mycket rolig läsning stod på menyn =) Man har haft det roligare. Efter det blev det ett kortare projektmöte inför redovisningen på fredag. Vi delade upp det som ska sägas i ett par ganska jämna bitar och nu är det bara att fixa ett par Power Point slides, lite analys prat om
ProfilGruppens underhållsplanering och sen är det jullov =)

Skulle åkt upp till träningen (jag var på plats igår) men dels skulle
G inte medverka och dels kom det en annan sak emellan vilket gjorde att jag fastnade hemma i min vackra boning. Imorgon är som sagt sista matchen innan uppehållet, Nässjö borta. Nässjö är ett lag som verkligen har överraskat på mig, de har ett väldigt ungt lag som man kanske trodde skulle börja falla tillbaks i serien så här långt in, men de fortsätter att ta fina skalper och ligger bra med i kampen om platserna till play off mot div1. Kommer vi upp så bra som vi kan så ska vi kunna vara med och hugga på två poäng, men precis som alltid så har vi inte råd att bjuda på något.

Klyschorna haglar, vad har hänt? Jag som på gymnasiet ett tag var känd som killen som alltid var kung på formuleringar, man har tydligen lagt av sig =)

Jag är bitter på kvällstidningarna i
Sverige ganska ofta. Nu lite mer en vanligt, denna klappjakt på Hamrén innan han ens fått chansen att göra några fel eller förlora några matcher känns väldigt ologisk. Jag fattar ingenting, vad har han gjort som är så fel? Varför kan inte en presskonferens som handlar om Januariturneringen få handla om just det? Varför måste allt handla om Zlatan? Jag gillar att läsa om Zlatan, när han gjort något bra eller dåligt. Dock ser jag inte varför jag måste få läsa en massa artiklar om Zlatan, när det borde handla om ett landslag som han i dagsläget tackar nej till? Varför? Jag vill höra varför Tobias Eriksson inte kom med, att Zlatan inte är kompis med alla vet jag redan.

Kan någon ge mig ett bra svar? Förutom det jag redan vet att han är
Sveriges bästa fotbollsspelare och förtjänar mycket utrymme. Det håller jag med om, men ge honom det utrymmet när han gjort sig förtjänt av det.

Om
Allbäck är ett bra val? Jag har inte aning, ska han ha en Oliver Bierhoff roll där han är länken mellan spelarna och Hamrén så kan jag inte se något fel med det alls. Skillnaden när det funkade som bäst för Tyskland var att Klinsman hade en vad det verkar väldigt taktiskt slipad Joachim Löw, vid sin sida. Det känns det kanske inte riktigt som om Hamrén har.

En vecka kvar som 22 åring, gäller att njuta av den här tiden då man fortfarande anses som lovande =)

Nu blir det lite poker.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar