torsdag 10 december 2009

Manglad

Min kropp mår inte bra idag, inte bra alls. Jag åkte på en tackling i första bytet som gjorde att mitt risiga knä gjorde sig påmint, jag kunde spela vidare, men var stel som en pinne och frågan är hur mycket jag bidrog med? Inte mycket alls faktiskt. Sen i tredje perioden så blir det en jäkla smäll där en forward i deras lag satsar allt på att skära in framför mål, jag står nästan still när jag ställer mig i vägen, men Peter, jag och motståndaren hamnar i en stor hög och jag känner hur foten viker sig när jag försöker använda den, en fin lite stukning helt enkelt, jag tror att foten är det allvarliga problemet, men det är det inte.

Axeln har fått sig en jäkla törn och jag har brutit nyckelbenet förr och det känns som om det skulle kunna vara det nu också, dock hänger den inte så mycket som den borde, spricka kanske?

Har ringt till läkaren och sitter bara och väntar på att de ska ringa tillbaka. Hur eller hur så skulle jag bli väldigt förvånad om jag kan spela på söndag, men jag lever på hoppet.

Till matchen igår, så tycker jag att vi gör en riktigt bra match,
Dalen är också bra så det känns som om det kunde ha slutat precis hur som helst. Med tanke på det är kanske inte 5-5 helt orättvist, men leder man med 5-3 och släpper det sista med 24 sekunder kvar så är det givetvis väldigt tungt. Samtidigt så höll vi på att tappa matchen när de snabbt vände 1-2 till 3-2 så det var starkt av oss att komma tillbaka i det läget. Tycker tre spelare stack ut i laget igår Erik Wittenberg (han var bäst) som haft en lite halvtung säsong var grymt bra igår, smällde på som alltid men valde sina lägen bättre än tidigare. Martin gjorde 2+1 och var ständigt ett hot och detsamma gällde Ryssen (2+0) som blev utsedd till vår bästa spelare igår.

Hade man blivit erbjuden en poäng borta mot
Dalen före nedsläpp så hade man tagit det nästan jämt, men med tanke på hur slutet såg ut så känns det lite halvtungt.

sju av åtta möjliga poäng är dock väldigt bra de sista fyra matcherna. På söndag väntar
Vimmerby hemma, de har gått som en klocka på sin hemmaplan, men haft tuffare borta.

Lakers fick med sig två poäng från Borås igår och efter att ha läst om matchen så verkar det som om man ska vara nöjda med det. Min personlige favorit Lundbohm avgjorde med två mål under spelet och två mål i straffavgörandet.

Nu blir det lite lunch och sen plugg.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar