onsdag 1 juli 2009

Vilken vändning

Får börja med att säga ett stort grattis till lillebror Adam som blir stor idag, då han fyller 20 år. Hoppas att alla är snälla emot honom på fotbollen ikväll =)

Träningen ikväll, spänst, balans och fotboll på programmet. För egen del blir det cykeln och gymmet. Svårt att hoppa utan att vara på tå =) Man känner också av magen en aning efter Fernas pass i måndags, jag lär inte vara ensam om det.

Ska försöka hasa mig ut och trimma lite kanter senare idag.

Tydligen är inte
Steve Saviano avskriven från en comeback i lakers tröjan. Det ska hållas ett extramöte ikväll enligt ryktena. Om denna värvning går i lås så skulle alla Evert hatare få ytterligare ett håll mindre att svinga åt. Saviano var riktigt bra senast han tog på sig Lakers tröjan, han har gjort två bra säsonger i FM-ligan, men vill inte spela mer i tredjelinor utan är villig att gå ner i lön för att få spela pp och i mer producerande linor. Då han har Amerikansk/Italiensk pass så skulle värvningen gå att genomföra. Börjar mer och mer tro på att Lindhagen kommer bli utlånad från Linköping och att det inte kommer dyka upp någon Grek. Skulle kunna ge följande formationer.

Bois-Rosen-Magnusson
Åhrsberg-Lindhagen-Saviano
Lundbohm-Josefsson-Hjalmarsson
Hedman-Karlsson-Markusson

Inte många lag som skulle slå det. Tre 87;or på centerplats ser jag inga problem med då det var de som drog lasset förra säsongen.

Rekordmånga svenskar gick i CHL draften igår, 12 stycken. Då varje lag bara få ha två icke amerikaner i laget är det riktigt många. Merparten av dem lär ta chansen och inget fel i det. Spelare som Sjöström, Edler och Möller är idag etablerade i NHL. Björn Svensson, Oskar Sundh, Fredrik Petterson och Robin Figren mfl är ordinarie i Elitserien. Det finns inget facit för vad som är bäst för utvecklingen.

Nu lite projekt.

/#8

2 kommentarer:

  1. Hej
    Jag läser din blogg sen en månad tillbax och tycker du skriver kanon =) man får massa info här. Jag har dock aldrig komenrat innan. Men jag säger bara forsätt skriva jag kommer läsa=).
    Mvh Kamilla

    SvaraRadera
  2. Tack för det, är inte så vanligt med positiva kommentarer =)

    SvaraRadera