torsdag 2 juli 2009

100

Blogger fyller 100 inlägg i och med detta lilla inlägg. Grattis bloggen =) Hoppas att ni som läser haft lika roligt som jag under de här första fyra månaderna. Skriv gärna lite mer kommentarer skulle uppskattas =)

Träningen igår vet jag inte så mycket om. De andra körde spänst och innebandy. Jag tog istället ett varv i spåret och efter det hamnade jag inne på gymmet. Jag var själv om detta vilket känns väldigt bra då vi haft ganska många på rehab tidigare, nu är alla utom
Erik igång. Dan har lämnat klartecken för spel för ytterligare ett år, vilket gör att truppen just nu har två målvakter, sju backar och 12 forwards. Bakom de klara finns det en hel radda juniorer plus att vissa spelare från förra säsongen ännu inte är avskrivna. Det kommer bli bra det här =)

Börjar bli dags att krita på nu
Åberg, då Dan är och rycker i platsen till vänster om mig.

I NHL byter spelare klubbar som aldrig förr. Då trenden är att alla skriver monsterkontrakt så lär följden bli att detta blir ett av de sista åren som så många stjärnor byter klubb, i början av juli. Dels kommer det snart inte finnas så många stjärnspelare med utgående kontrakt. Samt att traderna kommer bli färre då det blir svårt att få in dem under lönetaket.

Kan man tolka tystnaden från Lakers som att
Saviano fortfarande är aktuell? Annars hade man nog hittat lite information om att han var avskriven efter mötet igår.

Nu har Boro tappat båda sina lovande målvakter till Tingsryd respektive Nässjö.
Sampe som gästspelade för oss när Martin stack till lumpen ryktas bli back up till Skog.

Har varit lite flitig idag, snyggat till de nylagda plattorna och rensat ogräs. Efter det blev det ett varv med rullskridskorna runt PG.

Sista träningen ikväll innan sommar uppehållet (vecka 28-31) så jag hoppas att alla kravlar sig ner för att springa lite intervaller. Vilket alltid är jätteroligt speciellt när det är lite småljummet som idag =)

Nu lite mer läsning i
Pluras bok

/#8

3 kommentarer:

  1. /#8?
    inte ändra på ett vinnande koncept ;)

    SvaraRadera
  2. Har fixat det, så att ingen ska känna sig vilsen =)

    SvaraRadera
  3. Härligt!
    Grattis till 100 förresten. Många jubileum på gång =)

    SvaraRadera