torsdag 23 juli 2009

Plura

19.55 kom det ett par regnstänk, men när Plura gled upp på scenen 10 minuter senare var regnet som bortblåst. Redan när han inledde med Bröllopssång och vägen till Paradiset visste man att det skulle bli en av de bättre kvällar man upplevt. När han sen visslade igång Sommarnatt som låt så var kvällen i hamn. Eldkvarn är väldigt bra på att berätta saker och de gör det på ett sätt som engagerar.

De sista fyra låtarna innan extranumret var,
Fulla för kärlekens skull, Ledig man, Kärlekens Tunga och Ett hundår till. Det blir inte mycket bättre. Ryktet säger att han är ännu bättre när han spelar inomhus i en liten lokal, vi ses där nästa år.

Vad händer i hockeyvärlden? Den som det visste. Alla tassar omkring och väntar på ispremiärerna, vilket ger mig en viss skrivtorka.

Har haft lite problem med ena armbågen vilket gjort att det bara blivit löpning denna vecka, men idag blir det ett besök på gymmet. Förhoppningsvis har vissa av förra veckans grabbar lämnat ön.

Jag kan åka till Oskarshamn och tillbaks till Visby och trots det ha 25 kronor mer en när jag åker enkel resa Visby-Grankullavik. Trots att resan tar tre timmar till Oskarshamn och bara två till Grankullavik. Jag är inte bitter. Om jag nu ens kan ta mig till Öland efter kraschen i Nynäshamn idag?

Ska bli väldigt intresant, vem Lakers kommer låna in till den sista backplatsen? Skulle gärna se någon som går in på sex backar och som kan bilda ett ungt och bra backpar med Björn Karlsson.

Nu ska det solas.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar