lördag 25 juli 2009

Riktigt bra film

Public Enemy var riktigt, riktigt bra. Jonny Depp ägde som alltid sina filmer. Han blandar brutalitet med humor på ett mycket bra sätt. Har ni 2.20 över så tycker jag alla ska släpa sig till biosalongerna och kika på en bra rulle.

I all bedrövelse igår på färjeterminalen så fanns det också en hel del humor. Jag fick ett finger i bröstet och blev kallad pojkspoling av en dam på 55 år någonting. Anledningen var att efter att ha väntat på min tur i tre timmar så blev det äntligen mitt nummer. Då tågade damen fram till luckan och sa att detta var en skandal. Hon hade väntat i 30 minuter och hon hade minsann bokat biljett för två veckor sedan och borde få förtur i kön. Då kunde jag inte låta bli att påpeka att alla de 800 personer som väntade på sin tur under dagen också hade bokat biljett tidigare. Samt att eftersom jag väntat 2.5 timme längre än henne så skulle jag gärna se att jag fick tillträde till luckan. Då brast det för damen som började skrika och peka, följden blev att hennes gubbe dök upp med sloköron och sa snälla
Gun kan du inte sätta dig borta hos mig.

Ibland undrar man vad det är för människor som tassar omkring här på jorden?

Laddar ute i solen för en stenhård
Tour de France etapp idag. Gillar ni inte att titta på cykel, starta ändå upp Eurosport vid 15.30 och ni kommer får se den bästa timmen av årets Tour.

Hockey, hockey, hockey, det händer ingenting helt enkelt. Har hört att några luar i laget har varit ute och sprungit lite fler intervaller, vilket låter som musik i mina öron.

Ispremiär i Växjö om niodagar, tyvärr jobbar man då. Dock så är det bara 13 dagar kvar till Karl-Oskar Cup. Då är det full laddning.

Nu lite fix.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar