tisdag 7 juli 2009

Tisdag

Dag två avklarad på jobbet, gick ganska smärtfritt idag med. Lite tröttare dock när jag vaknade idag, men det får man ta igen med en powernap senare =)

När jag kom hem från jobbet stod budbilen här, sjunde är en bra dag och då ska det ges presenter.

Jag ska efter detta inlägg inte kommentera detta mer, för det är precis vad alla små gnällspikar vill att man ska göra.
Jag har skrivit det förut och skriver det igen, vissa "supportrar" till laget måste må ganska dåligt. Man gnäller om att laget aldrig går upp, när man väl går upp så är laget för dåligt för att stanna kvar. Man måste hämta in den spelaren och betala den spelaren. Åseda IF lever till skillnad från er i verkligheten, det finns inte de pengarna så att alla i laget kan få betalt. Alla behöver inte ha samma betalt, men har någon ska alla ha det.

Det handlar inte om att jag vill belägga folk med censur eller att man inte får föra fram sin åsikt. Utan mer att det blir lite tröttsamt att läsa att det måste värvas en back annars åker ni ut. Hur vet den personen det? Vem är den personen? Vad ser man för nöje i att sitta och skriva trötta, bittra och konstant negativa saker? Personligen tycker jag att alla som sitter och kritisera föreningar, spelare eller vad som, anonymt är väldigt små människor. Vet inte hur många ggr man läst att vi backar inte håller måttet, men jag har bara hört en person säga det till mig mellan fyra ögon. "Det känns inte som om du lägger ner din skäl i det här" var orden han sa, det gjorde att jag började tänka och det gjorde att jag förmodligen gjorde min bästa månad någonsin som hockeyspelare i mars månad detta år.

Jag önskar att fler av er vågade stå för vad ni tycker,först då tar man er på allvar. Först då skulle jag kunna tänka mig att ta till mig vad ni skriver.
Kritik är alltid bra när den är saklig, när man kan komma med en egen lösning och man kan backa upp och stå för det man säger. Som det är nu så är det tyvärr nästan alltid som så att man får läsa att man är kass, dålig, inte bra nog. Det intressanta är inte att jag är kass. Det intressanta är varför är jag kass? Har du som säger det fel åsikt? Är jag helt enkelt för dålig? Missar man helheten i spelet? Det är väldigt sällan som någon är dålig av sig själv, man är en enhet på femspelare.

Man får tycka att vi behöver värva backar, men när det inte lär bli så varför inte släppa det? Varför inte gå vidare? Varför inte göra det bästa av situationen? Varför inte sluta upp bakom laget? Jag tycker det är roligt med andra åsikter, men när man stångat in huvudet i plexit åtta ggr, kanske man ska välja en annan väg?

Jag spelar hockey för att det är det roligaste jag vet. Det kostar mig pengar för att inte tala om tid och ibland ger det ett sämre betyg i skolan. Jag spelar hockey för mig själv och för mitt lag, för föreningen på mitt bröst. Jag känner en grym stolthet över att ha gått upp i div2 med Åseda.

För det är jag inte nöjd och att åka ur är inget alternativ för mig eller någon i laget. Vi slår oss inte för bröstet för att vi gick upp.

Jag spelar inte hockey för att behöva ta skit från någon som inte har någon ryggrad att stå för sin åsikt. Hade jag haft bra betalt och levt på hockeyn så hade det varit en helt annan sak.

Jag vet att dessa rader är ganska meningslösa, men någonstans skriver jag dem nog mest för mig själv för att jag måste få ut det ur mig.


Kändes väldigt bra under träningen igår, kroppen hade nog inte fattat att den borde vara tröttare en vanligt. Det kanske kommer ikväll.

Grym avslutning i Touren igår, kantvindskörning är alltid väldigt kul att kika på. Visst Armstrong gick om Contador igår, dock är jag väldigt övertyga om att det är Contador som kommer vinna tillslut. Han är bäst och det finns ingen som kan stoppa honom utom möjligtvis stallorder. Bruynel har byggt ekonomi, anseende och status som sportdirektör på Armstrong, så man vet aldrig.

G du som spelare borde veta att man inte kan ha förlorare i ett landslag. Zackrisson missade att ta upp Rögle i Elitserien. Har förlorat två finaler och en kvartsfinal. Det funkar liksom inte =)

Nu lite TV tid.

/#8

15 kommentarer:

  1. Måste bara berömma di en klockreblogg i dag=)
    Mycket bra skrivet.
    mh Kamilla

    SvaraRadera
  2. Är du kär i Viktor Kamilla?

    Lätt för dig Viktor att sitta och skriva sådär. Du har hela Åseda ettasiblimanget i ryggen. Jag tycker att vissa i laget är för dåliga. Jag tycker att man måste ha in en back, helst tre.

    Jag hoppas att jag får en ursäkt när ni har åkt ur att du och alla går in och skriver, vi borde ha lyssnat på att det behvödes hämtas in mer backar.

    SvaraRadera
  3. Det handlar ju inte om att det behövs backar eller inte. Bra Backar växer inte på träd. Nästan alla lag oavsett nivå har problem med backar. Även om att ÅIF skulle vilja ha en back så löser inte det sig av sig självt. Det finns helt enkelt inte många tänkbara backförvärv.

    SvaraRadera
  4. Ne men hala upp pengar då för helvete..

    SvaraRadera
  5. Haha det är roligt o läsa en del anonymas kommentarer. Riktigt genomtänkt. bokstavsbarn?

    SvaraRadera
  6. Är man kär i någon för man tycker dom skriver bra?? De jag kan tycka är lustigt är ju att innan åif gick upp i tvåan så skulle dom kämpa och slita för att ta sig dit och då va de så bra i kvalspelet,Sen när dom gått upp då kommer dom åka ur. ge dom en chans dom är nya i 2:an dom har allt att vinna, kul om dom skulle hålla sig kvar och spela kanon hela vintern. Vad ska ni då klaga på?
    frågan är nog ålders nivån på vissa komentarer...
    //Kamilla

    SvaraRadera
  7. Vet inte varför det skulle vara lättare för mig att skriva mitt namn? Alla lag saknar backar, även Pittsburg och Detroit.

    SvaraRadera
  8. Förstår inte varför smålänningar kallas för snåla & gnälliga ????? jjjaaaa just de.... !!!
    Va faan händer egentligen ??? Stötta laget eller släng in slant till backar om de nu är så galet dåligt på den fronten ???
    Som min kollega tidigare skrev så undrar man verkligen va de är för folk som orkar skriva all skit. ??? (även magiskt fränt att skriva som anonym)

    Kör hårt Victor & forts. blögga o träna. Är helt övertygad om att ni kommer vara på övre halvan i tabellen när Mars månad är avklarad...
    Mvh
    Cap i HCW

    SvaraRadera
  9. Detta är första gången jag är inne på den här bloggen och läser. Jag va bara tvungen då det stod på wetternbloggen att det va lite livat här. Jag kan börja med att säga att jag kommer fortsätta läsa här då jag tycker det va klockrent skrivet och så fick jag se att det minsann är en Arsenal supporter som skriver. Det kan man ju inte bara missa! =)

    Kan tänka mig att Åseda har lika lite pengar i föreningen som alla andra föreningar. Det är väldigt svårt att få det att gå på plus om man inte heter Hv71, Färjestad eller Frölunda eller något i den stilen. Lag i lägre divisioner har inte 8000-12000 åskådare per match, inga stora sponsorer som kan lägga ut fler miljoner i rena pengar eller i utrustning. Jag har aldrig varit i Åseda eller vet inte vart det ligger riktigt men jag kan inte tänka mig att det kryllar av jobb där heller man kan erbjuda ett nyförvärv? (finns ju liksom inte någonstans i sverige)
    Det som är lite roligt med alla gnällspikar är hur mycket pengar dom lagt in i föreningen? När jag fick reda på att Wetterns A-lag inte ens fick betalda klubbor längre så har jag startat en supporterklubb på Facebook och fått i skrivande stund 164 medlemmar. Jag har startat ett bankkonto där vi utanför klubben får ge en slant för att stötta laget. Jag har börjat med att starta en golftävling där överskottet kommer gå direkt in på kontot som ska överlämnas till A-laget den första matchen. Jag har nu fått in 1600 kr och det är 1600 kr mer än va dom hade tidigare. Vad har ni gnällare gjort för er förening för att det ska bli bättre?
    Tror knappt det blir bättre av allt gnäll...

    SvaraRadera
  10. Stolt Åsedabo!8 juli 2009 kl. 00:26

    Mycket bra skrivet Victor! Undrar hur bra de anonyma med sina elaka kommentarer skulle vara eller har varit på isen... Jag skulle tro att de inte presterat alls där. Alltid lätt att säga till folk vad de borde göra osv - men ge beröm verkar vara svårt.
    Jag tycker ni har varit kanonduktiga som tagit er till 2:an och jag är övertygad om att det inte hade gått utan de backar som Åseda har och hade.

    SvaraRadera
  11. Men en spelare gör inte ett lag vet du väl Victor. Zackrisson har varit grym...!!! Det är bara Rögle som är dåliga... He he he!!! O LHC hade bara otur ;) Nu ska ja ut o åka inlines. Ha det gott!!! //G

    SvaraRadera
  12. Övrehalvan av serien?????? Hoppas de var ett skämt, men tror inte ni kommer bli ett stryk lag men övrehalvan de var väl ändå att ta i så man sket ner sig!!

    SvaraRadera
  13. Ja att åka ut i kvarten mot SAIK tycker jag är riktigt starkt gjort med det laget. Nu har deras bäste stuckit till Ryssland med. Vad är LHC utan Nicklas Persson liksom =) Va fan flyter inte vägarna i Växjö?

    SvaraRadera
  14. Ta det interna privat. Kul att läsa om vad du och G tycker, not. hahhaah Fräddä vad tror du egentligen, Åseda åker ur med röven först..

    SvaraRadera
  15. Ha ha.. fy fan va tjuriga man kan bli då ?? Vilka Ord ;)
    Står fortf. för att ÅIf kan komma högt iår. Får dom rätt Lag hemma 2ggr. så tror ja garanterat de kan bli riktigt bra. Men har dom er Anonyma f-face som supportrar så får de säkert ingen stöttning om de nu skulle gå tungt...
    Våga skriv namn & ta att alla har olika åsikter..
    Avslutar väll som ni ..
    Skit på er ;)
    Hej

    SvaraRadera