torsdag 9 juli 2009

86

Förutom att 86 är ett jäkligt bra år, så är det också min nuvarande vikt. Efter att ha varit uppe och vänt på 91 tunga så är man redan nu nere på samma vikt som jag hade när förra säsongen började =) det lovar gott.

Ganska fin dag på PG idag med, precis som alla dagar denna veckan har jag fått hjälp bror min med lite småsaker.

18 idag kör vi boys, då blir det intervaller och vi utgår från Ishallen. Regnar som attan, men det hinner förhoppningsvis sluta.

Imorgon bär det av till Gotland och två fin fina veckor där. Jag kommer självklart ta med mig datorn och skriva så att fingrarna glöder där med, bloggen vilar inte.

Hyresbostäder försöker ringa mig en gång varje förmiddag, hör dock inte ett smack inne i fabriken. De tar inte emot samtal efter 12 och har inte lyckats svara på ett mail man skickade i måndags. Snabba som få.

Färjestad gör en (panik)värvning av
Kent McDonell från SAIK. Han är en ganska bra Elitseriespelare, hårt jobbande, oöm, en laget framför jaget spelare. Han är dock klassen sämre en Rickard Wallin och det känns som om Färjestad redan värvat en McDonell typ i ,Johan Andersson. Som HV supporter blir man dock inte det minsta bitter.

HV har ännu inte klart med en ersättare till
Louma, skulle nog behövas. Tappat Åkerman och Louma de senaste två åren och ersatt med Johan Björk. Björk är lite av en idol så inget ont om honom, men han är så långt från Åkerman man kan komma som spelare. Mikko Louma är alltid bäste back i slutspelet.

Det stora beskymret i HV är att en annan favorit
Oskar Sundh förmodligen kommer spela i fjärdekedjan.

Törnberg-Davidsson-Voutolainen
Ledin-Beech-Laine
Melin-Falk-Tedenby
Sundh-Ullström-Lindström/Önerud

Det är klass och tyngd. Var jag back i Elitserien så skulle HV vara det laget jag helst skulle slippa möte. Inte många av de forwardsen man vill ha jagandes i ryggen =)

Glömde tacka en Virserums ikon för hans hjälte insats igår, fick låna hans bil vid 05.48 då jag glömt skåpnyckeln hemma. Tack
Christoffer, tidigare ordförande i VSGF hockey och en gång målvakts reserv i Åseda U16. Numera hårtjobbande och oumbärlig anodiserings arbetater på PG =)

Peter Nordström till Leksand, kommer bli precis så bra som hans kropp tillåter. En frisk Nordström är fortfarande en riktig klasspelare.

Nu lite käk sen till Ishallen.

/#8

1 kommentar:

  1. Har du bokat besiktning? Antagligen det dom ska prata om...kanske?
    86 är bra! Dock lite bitter på att du har så jäkla lätt att bli av med extrakilona, en annan får ju kämpa som ett djur... Men men, allt kan inte vara rättvist =P
    Vi ses imorrn! Kärlek.

    SvaraRadera