onsdag 29 juli 2009

Sent

Har varit fullt upp idag, därav detta sena inlägg. Började dagen nere i Borgholm centrum, gled omkring lite, kikandes på diverse saker. Efter det blev lite cirkelträning och hopprep ute i trådgården, hade en väldigt hängiven supporter i en mycket ung granne.

Efter det blev det ett par mil cykel med hela familjen minus storebror. Adam och jag hade diverse tävlingar, dock hade han sjukt mycket bättre cykel, ganska frustrerande att bli ifrån åkt utför. Efter det gav vi oss ut och sprang och då var som vanligt ordningen återställd =)

Mycket poolbad, 25 grader gör inte ont.

Augustin ska vara skadad och borta i tremånader ungefär. Vilket ev kan få till följd att Växjö kommer plocka in ytterligare en back utöver det tilltänkta Elitserie lånet.

Det har vad jag vet inte ryktats om att någon spelare ska vara på ingång till truppen? Det jag vet om detta var att någon skrev i gästboken att en back var klar till 90%. Detta handlade enbart om att skapa debatt, det är jag ganska säker på. Som sagt tidigare räknar jag inte med så många fler tillskott utifrån i truppen, utan mera troligt att det tillkommer någon från förra årets trupp. Dock ger jag inga garantier =)

Toure på väg bort till City? Det känns lite dubbelt. Kolo är i princip den siste från invincible säsongen som fortfarande finns i klubben. Dock har han känts lite down senaste tiden. Gallas-Vermaelen känns som det mittbakslåset jag skulle vilja se börja säsongen. Bakom dem finns Djourou och Song, backlinjen blir bättre en förra säsongen även om Toure försvinner. Det är aldrig bra att sälja för mycket spelare, men laget känns överlag bättre en ifjol.

Teemo Aalto sägs lämna Linköping, skulle var en klockers ersättare till Louma i HV. Hoppas att Stillman är där och hugger.

Nu ska jag sova och ladda inför golfrundan imorgon

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar