lördag 4 juli 2009

Tjoget lör-sön

Tjoget idag, är riktigt nervös måste jag säga. Man vill givetvis precis som vanligt göra saker så bra som man kan.Lite skador och sjukdomar har gjort att vi fått ändra om i laget in i det sista, förhoppningsvis blir vi inte så försvagade.

Trots nervositeten så kommer det precis som varje år bli väldigt roligt, 2000 orienterareKostaflygfält är alltid en härlig och komisk syn.

Har knappt hämtat mig ännu att Saviano är klar för Lakers, där hade jag gett upp. Vilket lag de får nu. Jag har klurat och klurat på hur jag skulle formera laget, det slutar inte alltid så här, men ibland =) Svårast är givetvis vem av de fem, toppklassiga ytterforwards som ska spela i tredje linan. Många kommer nog bli förvånade över vem jag placerar i tredje och jag tror inte att det blir så, men jag hade gjort så.

Fasth (Spångberg) En hel Fasth är bäst i Allsvenskan, det räcker så.

McNevin-Persson Ett första backpar som håller riktigt bra klass
Rahm-Augustin Inte mycket sämre, en det första, Rahm mycket intressant.
Karlsson-Linder Lite reservation här då Växjö kommer låna in en back
Rantatalo-ny Tycker helt enkelt att han är sämre än de andra sex.

Åhsberg-Rosen-Magnusson Kvalité rätt igenom, kommer rassla friskt i nätet.
Lundbohm-Greken-Saviano Transatlanter, två grymma vingar, kvalité var ordet.
Bois-Josefsson-Hjalmarsson Bois i tredje? Svar ja, mycket tung kedja att möta.
Hedman-Karlsson-Markusson Hur många lag har Markusson i fjärde linan?
Magnusson-Näslund Magnusson blir inte en allsvensk spelare, däremot Näslund.

PP blir som följer.

McNevin-Karlsson
Åhsberg-Rosen-Magnusson Karlsson in istället för Persson här, annars första.
Rahm-Lundbohm
Bois-Greken-Saviano Lundbohm ner som back och in med Bois framför mål.

BP blir som följer.

McNevin-Persson
Bois-Josefsson Lite svårt vem som ska vara back så jag tar hela första backparet.
Augustin-Linder
Hjalmarsson-Markusson Klockren uppsättning, Rosen tekar i egen zon.

Jag har försökt vara realistisk, de flesta av spelarna spelar antingen PP eller BP, detta för att få ut max av laget. Det lilla jag saknar när jag bygger ihop laget är ett granitblock, typ Helmersson. Inget av detta ska vara skrivet i sten, men så här skulle jag börja säsongen.

För er som tror att jag kommer göra samma genomgång med mitt egna lag, tänk igen. Där är jag spelare inte "expert". Ferna tar ut laget och det skulle inte ge mig eller laget ett smack om jag började skriva om vilka som ska spela. Jag har givetvis en idé i mitt huvud, men den skulle jag aldrig skriva här. Idéen bygger givetvis på att jag ska spela extremt mycket =)

Nu en liten piggna till promenad, innan eftermiddagens löpning.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar