fredag 31 juli 2009

Växjö

Efter att ha levt med strålande sol och och värme, så är allt precis som alltid i Växjö. Kallt, grått och regnet bara hänger i luften, hela tiden, förutom de långa stunder då det faktiskt regnar.

Det är då det känns ganska gutt att man ska krypa in i ishallen på fredag och sen inte lämna den på ett ex antal månader.
Greken kommer vara med redan i Karl-Oskarcup nästa helg, det känns gutt. Han kommer förmodligen bli totalsågad av alla människor, som inte minns längre än det som just hände, som inte vet någonting om prestationer, men jag tar det. Jag sparar min sågning till i februari =) Alla bör minnas Lundbohm ifjol, vet inte hur många som vill skicka hem honom, det slutade med att han var Växjös bästa spelare.

Det känns dock jäkligt häftigt att det kommer finnas fyra transatlanter i laget, har det någonsin inträffat tidigare i svenskhockey?

Tre backar från samarbets klubben
Gislaved kommer matchas nästa helg. Skulle inte bli förvånad om en av dem får en permanent plats i truppen, så ta chansen grabbar.

T700 heter den nya Ericsson mobilen, som hämtades igår. Den känns bra, nu väntar jag bara på att aktien ska skjuta i höjden också.

Kikar en hel del på simVM dessa dagar. Dock känns hela mästerskapet lite pajas. Konstanta världsrekord, tider som räckte till guld 07 räcker nu inte till semifinal på vissa distanser, det är helt sjukt. Nu sitter man och håller på USA i alla lopp för att det inte simmar med de nya dräkterna.

Frågan jag ställer mig är, varför tillät man herrarna ha något annat en shorts från första början? Hur svårt hade det varit och sagt att man bara fick ha shorts som slutade över knäna? Nu är det försent och kan kvitta, men vissa saker blir man aldrig klok på. Mitt I-landsproblem =)

Våra gamla antagonister i HC Wettern, började spola is igår, vissa har det bättre, andra sämre. Dock kommer vi gå på två veckor tidigare en brukligt, så jag klagar inte.

Om två veckor eller närmare bestämt 15 augusti, ska vi ut och leka med hela laget. Vi vet egentligen ingenting, förutom att vi träffas på lördag morgon och att vi ska ta med oss cyklar. Man minns med viss förskräckelse triatlonen när
Fredde var tränare. Vi var lag av sex-sju stycken och då vårt lag var i delad ledning efter de 6.5 milen på cykeln. Alla i mitt lag fick kramp på löpningen och vi tappade 10minuter på 8-9 km, räckte dock till en andra plats av fyra. Ferna har varit lite snällare, för två år sedan var det höghöjdsbana och förra året var det Friidrott i lag. Iår har jag bara en känsla av att han kommer köra på riktigt hårt med oss, men den som lever får se, så länge jag slipper simma så är jag nöjd =)

Nu ska jag till Willys och sen bort till Campus.

/#8

5 kommentarer:

  1. Såg en tippning i gästboken när kommer din?

    SvaraRadera
  2. Han som tippade i gästboken , har inte koll på mycket förutom att möjligtvis Nittorp vinner och Nässjö blir nia annars fel över hela linjen

    SvaraRadera
  3. Det är inte så troligt att det kommer någon tippning. Alla lag är dåliga på att uppdatera hemsidor, så jag vet inte ens vilka spelare som finns att tillgå. Att bara tippa för att tippa känns fel, jag vill möta alla lagen först.

    SvaraRadera
  4. Meninglöst att ha en blogg när du inte vågar skriva om något eller sticka ut?

    SvaraRadera
  5. Ge fan i och läs då din dumme fan!!

    SvaraRadera