söndag 5 juli 2009

30:e plats

Sitter i nya lägenheten i Växjö, har plockat upp ett par lådor och försökt att vara lite flitig. Har också sovit min första natt som sambo. För er som inte vet så har jag flyttat ihop med en av mina absolut bästa kompisar, Markus. Vi har skilda sovrum om någon skulle tänka något annat =)

Förra årets 25:e plats i Tjoget följdes upp av en 30:e plats iår. Med tanke på ett par sena återbud så får vi vara nöjda. Nästan alla gjorde det man kan förvänta sig eller mer. Ett stort extra plus till Urban Andersson, som hade femtebästa strecktid.

För egendel gick det över förväntan, fick bra ryggar och kände att jag orkade gå med i tempot. Jag springer alltid dåligt är det är varmt. Hade maxflyt igår då det kom världens störtskur en halvtimme innan jag skulle ge mig ut, mer syre och en större psykisk tro på mig själv. Då jag saknade linser så immade givetvis glasögonen igen sista fyra kontrollerna, men det gick bra iaf =)

Var väldigt bra för psyket känna att man orkade gå med i löpningen.

Förstår folk aldrig? Det har skrivits flera ggr att det inte är troligt att det kommer komma in något större backförvärv, trots det fortsätter debatten i gästboken. Man måste leva i verkligheten, vi har fem nyförvärv, vilket inte är så illa. Vi har ökat Åsedaprägeln på laget och trots det ökat slagstyrkan i det. Vi har tränat bättre en jag någonsin varit med om i Åseda. Vissa spelare har gjort enorma uppsving i spåret, det kommer att märkas i vinter. Koma, Rasse och Krille För att nämna några som verkligen utvecklat löpningen från förra året.

Konstruktiva saker är alltid välkomna, men ni som inte gör annat en att gnälla, kan uppge era namn så ska jag med glädje se till att täcka upp intäktsförlusten av att ni stannar hemma från våra matcher hela vintern.

Imorgon stämplar man in på PG strax innan 06.00. Press Mia vilket känns skönt då det är där man varit mest innan. Dock var det ett tag sedan som klockan var ställd strax efter 05.00.

Final i Wimbledon och andra etappen av Tour de France idag, blir en dag i tv-soffan.

Nu ska ja ner på stan och försöka hitta mig en gardinstång.

/#8

5 kommentarer:

  1. Allt jävla back-snack.. Vilka lag har det inte tuft första säsongen i en högre serie. Ger man bara backarna en chans så kommer det gå bra, finns flera stycken med mycket potential. Tror även att koma kommer att utvecklas mycket denna säsong och bli en grym förste-back, den som alla tjatar om att man måste fixa.

    Tror på Åsedas backar!

    SvaraRadera
  2. Tjena Victor!
    Trevlig blogg du har, och jag tycker onekligen att det verkar som ni har något bra på gång inför nästa säsong. Låter som ni gör en grym försäsong. Låter ju jobbigt att bara läsa ;)

    Det ska bli kul att följa er i vinter, och jag måste tajma in några hemresor med era matcher.

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte annat än att hålla me dig de tjatas på bra GB. Men ni killar i laget kommer säkerligen att växa och göra de bra i vinter de tror jag på=)Lycka till.
    Mvh Kamilla

    SvaraRadera
  4. Tack Victor för en mycket bra insats på Tjoget i år igen! Kul att du fick visa vad du kan, efter förra årets oflyt när du hade något riktigt stort på gång.

    SvaraRadera
  5. Hehe tack och trots jättemissen förra året så blev sträckplaceringen bättre förra året :S

    SvaraRadera