torsdag 12 mars 2009

Kalmar borta

Kom precis hem från Kalmar efter att ha kuskat i snöoväder hela vägen från Nybro.

Det svåraste med att spela så här många matcher på kort tid är att ladda om mentalt, kroppen är oftast med dig, men knoppen får lätt lite idéer, som att motståndet inte är så bra eller att man själv är världsmästare efter att ha gjort ett par bra matcher i inledningen. Att klara den mentala omladdningen är verkligen a och o i ett kval, efter att snart ha spelat kval sju ggr så börjar man få en viss rutin, det hjälper.

Till matchen, som är lätt att relatera till det jag skrivet här ovanför, vi är inte riktigt på tå och mentalt förberedda inför uppgiften vilket märks både under uppvärmningen och i första perioden något saknades, trots det så kommer vi ur första perioden med 1-1 efter att Danne fått ett friläge direkt från utvisningsbåset och hänger trissan i vänster krysset. Kalmar känns lite mer fysiskt närvarande än i förra matchen. I pausen får vi höra ett och annat, bland annat att vi måste vilja delta och verkligen göra jobbet i alla lägen, vi tullar på en hel del saker vilket inte duger i ett kval..

Andra perioden blir en helt annan historia
och där Kalmar viker ner sig fullständigt, att förlora en andra period hemma med 1-6 inför hemmapublik, känns inte ok, och absolut inte på det sättet, håglöst, självmål och svagt målvaktspel. Jag tycker inte att vi är så bra, men Kalmar uppträder riktigt tamt, sista 6-8 min i perioden är riktigt risiga från vår sida, men vafan vi går från 1-1 till 2-7 på mindre än 20 min så vem är jag att klaga=)

Tredje perioden, där tycker jag att vi kommer ut bra med tanke på att matchen är avgjord och Kalmar inte ägnar sig åt att spela hockey alls. Lillebror blir utsatt för två överfall, men eftersom vi spelat utan domare hela matchen, där Kalmar får hugga, slå och hålla i hur mycket de vill så blir man inte förvånad. Det mest tragiska är att domaren hånskrattar oss rätt upp i ansiktet när vi ifrågasätter hans nivå. Tycker annars att det var väldigt bra domarinsatser både mot Diö borta och Kalmar hemma. Vi vinner perioden med 0-3 vilket ger slutresultatet 2-10. Lite för stora siffror, men Kalmar är inte beredda att göra jobbet, då slutar det lätt så här...

Imon blir det än lugnare träning och sen full laddning inför söndag, Kallinge borta. Tuffast tänkbara match, men vi måste tro på att vi kan vinna, hemma skapar vi nog med lägen, men är inte så kliniska som man måste vara mot ett så pass bra motstånd. 6 av 8 poäng är en bra start, men vi är inte nöjda utan går för minst 9.

Imon och på lördag blir det plugg hela dagarna, hockeyn och styrelsearbete gör att det är tufft att hinna med allt just nu, men klarar jag bara snickra ihop 20 timmar i helgen så ska det nog gå vägen..

Nu ska jag försöka varva ner lite så att man förhoppningsvis kan somna inom några timmar, det är inte det lättaste efter en match..

/#8

6 kommentarer:

  1. Kul med en blogg, fortsätt så här, vill bara ha mer och mer

    SvaraRadera
  2. Vadå vek ner sig??Tycker inte att du ska vara så spydig, då Kalmar störde er under långa stunder av matchen..Pinsamt

    SvaraRadera
  3. Att förlora med 2-10 hemma tycker jag är att vika ner sig? Du kanske har någon annan åsikt om det, men att förlora tvåsiffrigt hemma i ett kval kan aldrig vara okej..Som jag skrev så tycker jag att vi är dåliga i första och slutet på andra, annars är det ju lite av utklassning, det måste du med se??

    SvaraRadera
  4. jag är helt enig med förste talare!

    SvaraRadera
  5. Kalmar saknade 6 ordinarie spelare och är det några som hugger och slår så är det väl isåfall Åseda. Ta framgångarna på rätt sätt!

    SvaraRadera
  6. Som alltid är det kul att argumentera med människor som väljer att vara anonyma=) Eftersom vi hade pucken i princip hela sista perioden så blev det Kalmar som slog. Det möjligt att vi spelar opolerat ibland, vi är ett aggresivt lag, men det känns lite onödigt när matchen är avgjord att spela vedhugga hockey?? Om jag uppfattas som kaxig så får jag ta till mig det då, men jag anser att Kalmar vek ner sig på sätt som jag aldrig skulle acceptera att mina lagkompis gjorde i en kval match...

    SvaraRadera