söndag 29 mars 2009

11 dagar

Det var så lång tid det tog, innan man sitter här en söndag 16.42, i normala fall kliver man av uppvärmningen så här dags. Nu klättrar man på väggarna istället och längtar som attan till nästa säsong. 11 dagar det måste vara något av ett rekord.
Man kan ju inte vara riktigt frisk, då människor runt omkring gnäller på att de har för mycket att göra om kvällarna och aldrig hinner bara va. Nu har jag bara varit i 11 dagar, nu vill jag har action igen, ner och snacka med grabbarna, känna lukten och bara njuta. Det finns ju fler anledningar till att det är så, Kamil Piros till ex, en spelare jag inte fattade varför HV värvade, de två senaste matcherna har jag fattat precis. Passningen till Kim Stahl igår är ju helt magisk.

Gutt HV

Sen att man går omkring i okunskap om vilken division det blir nästa år retar mig, man vill ju veta, man vill ju gå upp som attan. Att spela i div2 med Åsedagubben på bröstet skulle vara riktigt riktigt stort för mig.

Sittning igår som sagt, blev riktigt riktigt bra. Är alltid viktigt att få höra från folk att man gör bra saker, speciellt när man lägger så mycket tid som man endå gör på planering och dylikt. Alla jag snackat med var väldigt nöjda, allra mest med dekorationerna som var riktigt grymma igår, bra Maria.

Nu när kroppen har hämtat sig från den värsta smärtan efter veckans träningspass, så är förhoppningen att man kan tugga igång riktigt ordentligt nu i veckan.

Väldigt mycket i skolan mån-ons, så jag får se hur mycket jag hinner skriva, men på onsdag räknar jag förhoppningsvis in 7.5 nya poäng, sen blir det lite lugnare=)

Nu blir det lite film och kaffe

/#8


3 kommentarer:

  1. VAd ska ni i tvåan att göra med dem backarna ni har??BAra Witten som håller i tvåan alla andra måste bytas ut...Rasse tror jag med kommer göra det han Lill-Sebbe och Petterson måste ha ordinarie platser nästa år annars är det skandal. Tycker också att det är pinsamt att du, Adam och Jonte får vara med i a-lags truppen bara för att pappa är ordförande, pinsamt av föreningen att inte satsa på de bästa och yngre spelare

    SvaraRadera
  2. Vilken muntergök det har dykt upp här då!!!

    SvaraRadera
  3. Håller inte med dig alls, visst behövs en-två nya backar om vi går upp, men knappast fler..Tycker att Åseda är och har varit ett föredöme när det gäller att satsa ung, merparten av spelarna är från Åseda eller bor i Åseda. Man kan ju inte slänga ut egna produkter som dessutom är bra bara före att de är äldre än 23 år. Gällande att vi har platser p.g.a att pappa är ordförande tycker jag är lite skrattretande, både Jonte och Adam har vilat ganska mycket. Sen vill jag gärna se att du plockar fram tre backar inom föreningen som du anser skulle ha våra platser i laget. Adam tillhör de som utvecklats mest under säsongen och lär också bli den bäste av bröderna. Hade också varit kul om man visste ditt namn så att man kunde ha argumenterat lite...

    SvaraRadera