fredag 27 mars 2009

Ajaj

När man vaknade idag kändes det som om ett tåg hade kört över mig. Igår fick jag för mig att försäsongen skulle påbörjas, det är ingen lek idag. Jag ser mig själv som ganska bra tränad och man har tuggat på fem-sex pass hela vintern, trots det, blir kroppen helt förstörd av de första löpningarna och gympassen. Har dock aldrig kännts så bra att tugga igång med träningen, då avslutning på säsongen gick så bra, motivationen sprutar ur öronen.

Sitter i biblioteket, hinkar i mig kaffe och läser två böcker om sociologi, väldigt intressant och givande. Sociologi och psykologi är verkligen två saker som jag tycker är roligt att läsa. Det ger även mycket till hockeyn att förstå sitt inre, hur personer reagerar i olika situationer och hur man bygger grupper på bra sätt.

Kikade igår på Frölunda-HV, där HV med fyra backar(Angell konstant säkerhetsrisk) käkade upp Frölunda runt om Liv. Mikko Louma mot Frölunda kan inte vara samma spelare som jag såg mot Timrå?? Det är verkligen som natt och dag. Johan Björk som jag sätt i allsenskan ett par matcher utan att vara jätteimponerad var ruskigt bra igår, stor, stark och väldigt rejäl. Det intressanta igår var att en spelare som Thörnberg(Grymt bra i 6-1 matchen dagen innan) var ganska seg igår, Voutolainen är bra, men inte alls lika bra som ifjol, andra kedjan har det fortsatt ganska svårt. Björn Melin som jag tycker är en av de bästa spelarna vi har i Elitserien har även han börjat se seg ut(magisk passning till 0-2 igår) Petrasek och Tedenby skadade. Trots alla dessa faktorer så vinner man med 4-1 bora mot Frölunda. Det säger nog dock ganska mycket om Frölunda just nu. Givetvis är Liv magisk just nu för att inte tala om Andreas Falk som alltid är bra. Frölunda har inte alls samma drag under skridskorna som Timrå hade, lag som spelar med mycket fart är HVs akilleshäl, då backarna inte är några raketer. Timrå hade farten, men inte kylan nog att skicka ut HV, Frölunda verkar sakna både kyla och fart just nu. Saknar Jonas Nordqvist, väldigt mycket, har enda sedan tiden i Luleå varit en av mina favvoriter. Han är också ett bevis på Leksands misslyckande då han som egen produkt inte ansågs vara bra nog i början av 2000-talet, ett år i Rögle och sedan Elitserien med Luleå.

Nu ska jag fortsätta att läsa

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar