söndag 15 mars 2009

2-2

Har spelat 200 matcher i Åseda tröjan, vet inte om jag varit så stolt över att bära tröjan någon gång som ikväll, alla spelade med hjärtat utanför tröjan. Alla visste att en poäng ikväll skulle betyda att vinst på onsdag skulle leda till att vi förmodligen blir bästa tvåa. Idag ville alla till div2, Alex var magisk i målet, Martin och Ivar gör de förlösande målen, men jag vill speciellt framförhålla försvarsspelet och inställningen att blåmärken och blodviter är mer än värt det under matchen, så länge som poäng blir belöningen.

Första perioden, börjar med att vi får ett par utvsiningar vilket gör att Kallinge skapar tryck och ett par väldigt heta lägen. Pucken dansade på mållinjen två ggr. Tycker att Kallinge har ett väldigt ihålit lag, dock har man två ruskigt bra centrar i Johan Hansson och Johan Seydlitz, som båda tillhör planens absolut bästa. Nämde Seydlitz hänger också 1-0 mycket snyggt, efter att burit puck över hela banan och avslutat med ett skott i krysset. Mycket snyggt dock agerar vi lite passivt. Efter det krigar vi på väldigt bra och vaskar fram några riktigt bra chanser i slutet av perioden.

Andra perioden, vi känner att vi verkligen är med i matchen och Kallinge känns inte riktigt beredda att göra jobbet som krävs för att vinna. Vi ska också få utdelning på vårt slit när Martin säsongens bäste spelare hänger 1-1, dock borde kanske målvakten ha tagit skottet. Vi fortsätter att försvara oss bra och också vaska fram ett par bra lägen. Tyvärr så känner jag mig tvungen att göra mål i egen kasse. Efter att v inte fått ut pucken och Johan Hansson skickar in pucken framför mål, jag vräker undan forwarden , men får givetvis pucken mitt på mig och styr in den mellan Alex benskydd. Riktigt tungt i slutet av perioden, dock sådant som händer, hade vi fått ut pucken när vi hade den under kontroll så hade målet undvikits.

Tredje perioden, vi snackar om att vi kan gå ikapp. Vi krigar på som attan och ska bara ha in pucken i kassen. Med sju minuter kommer det förlösande målet då, Ivar får i väg ett skott i samma veva som hans ansikte blir massakrerat. Målvakten gör återigen ett tamt ingripande och pucken går in, glädje, lycka och stolthet är ord som jag känner i det läget. Efter det blir det ganska låst spel, Håkan får en chans, men missar tyvärr. Dock är 2-2 ett riktigt bra resultat och jag vill framhålla alla idag, ingen faller ur ramen och alla krigar för sina liv, det är så man tar poäng i hockey...

Nu gäller det dock att glömma detta, vinner vi inte på onsdag så är poängen idag inte värd någonting. Så nu blir det full laddning inför matchen mot Diö. Vi har träningsledigt imorgon och kör igen på tisdag, vilket känns skönt efter att verkligen tömt allt idag.

Bestämde också för 30minuter sedan att jag ska bli sambo, ska bli riktigt kul kul.

nu blir det lite Beck

//#8

6 kommentarer:

  1. Grattis gubbar, kul att se att ni kan bjuda upp så här bra mot ett så pass bra lag..Väldigt kul att du skriver så mycket om laget, dock undrar man ju lite om vad tränaren säger om vissa inlägg??

    SvaraRadera
  2. Tror inte att han vet att jag skriver, men vad i det jag skriver skulle han inte tycka är okej??

    SvaraRadera
  3. Jag vet Viktor! Men hittar inte inget att anmärka på!! Grattis till sambo skapet!

    MVH Fredde

    SvaraRadera
  4. vad då 2-2??? bättre kan ni gubbar, vinst eller inget!!

    SvaraRadera
  5. Tack coach=) 2-2 borta mot Kallinge tycker jag är riktigt bra!!

    SvaraRadera
  6. Ni måste ha gjort en kanon match där nere i Blekinge land.
    Du kommer väl att göra några hundra matcher till.
    Kör järnet det som är kvar av säongen.
    Lycka till
    //Patrik E

    SvaraRadera