torsdag 26 mars 2009

Hej igen

Jag vet att jag har varit lite dålig på att skriva den sista tiden, men det har varit kaos i skolan med inlämningar och redovisningar till höger och vänster.

Igår blev jag dock nästan färdig vilket gör att jag bara har ett arbete kvar(inlämning onsdag) innan man har kammat in 15 nya poäng=)

Igår kväll blev det Sivans, dock som arbetare bakom baren. Det är faktist väldigt roligt att stå på den sidan baren någon gång också. Sen är det billigt också vilket gynnar studenten som både ska till Gotland och Danmark i april.

Känns som alltid bra när backarna blir totalsågade i gästboken på hemsidan;) Vissa inlägg köper jag rätt av det händer att vi är dåliga också. Dock blir man lite mörkrädd när man läser vissa inlägg som visar på total hockeyinkompetens.

Har fått lite förfrågningar om att skriva vilka jag tycker har varit bäst under säsongen och vilka som har utvecklats och överraskat mest.

Säsongens utveckling: Martin Nilsson utan konkurrens. Hans utvecklingskurva har gått spikrakt uppåt under två säsonger och jag hoppas verkligen att han återkommer efter lumpen.

Säsongens överraskning: Kristian Rautio. Jag måster erkänna att jag efter att ha gått med honom på hockeygymnasiet i Vetlanda inte var jätteimponerad, men finnen har varit riktigt bra och fast förankrad bland de fyra backar som spelat mest under säsongen. Sen att han spelar matcher med 11 tår och tre knäskålar gör honom inte sämre=)

Säsongens bäste spelare: Martin Gustavsson, som varit väldigt viktig både på och utanför planen. Han gör alltid ett hästjobb och producerar också väldigt bra med poäng. Att han är en störtskön lirare utanför isen gör inte saken sämre.

Säsongens comeback: Alexander Nilsson började säsongen okej, men som han spelade efter jul vet jag inte om jag har sett honom bättre? Jag tror inte det.

Vill också nämna Andreas Gustavsson som fram till sin skada var väldigt bra och nyttig. Daniel Green Carlsson som gjorde en av sina bästa säsonger. Samt Håkan Ekelund som verkligen klev fram när Martin blev skadad och som stod för flera avgörande insatser i playoff och kvalserien.

Slutligen ett stort tack till hela laget, för den roligaste säsongen jag har spelat i Åseda. Har aldrig spelat i ett bättre Åseda och hoppas att vi kan snäppa upp det ett par snäpp till nästa säsong.

När det gäller nyförvärv, så har jag inget att tillägga ännu och det lär nog inte hända jättemycket innan vi vet vilka som fortsätter och vilken division vi spelar i.

Men som tidigare nämnt så skulle jag gärna se att Emil som back och Markus som forward återvände till nästa säsong

Nu blir det en kopp kaffe och sen biblioteket med Choobacka

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar