tisdag 27 april 2010

Tung dag

Varit en riktigt tung dag i Alvesta, tre steg bakåt för varje steg man gått framåt känns det som, inte kul alls.

---

Christoffer Persson har precis som det ryktats om under en tid skrivit på för Rögle idag. Känns väl båda bra och dåligt. Jag har alltid gillat Persson, men frågan är om han är spelaren som tar ett lag som Växjö till nästa nivå? Jag är skeptisk.

Dessutom har nya backen
Johan Jonsson ett par attribut som jag tycker Christoffer saknar, så där ser jag ingen försvagning, snarare tvärtom.

Klart med ny klubbadress också för
Jakob Karlsson som har skrivit på för Olofström, laget som han blev utlånad till ifrån under föregående säsong Växjö.

---

Märkliga värvningar av
Linköping idag, Andreas Molinder och Michael Holmqvist känns inte som två spelare som tar ett lag till nya höjder.

Molinders påskrift måste nog också få Lindhagen att fundera över hur önskvärd han är i LHC.

Saviano-Lindhagen-Hjalmarsson i samma kedja ytterligare en säsong? Ja tack.

---

En riktig kultback för alla med intresse för
Växjö Lakers, nämligen Jens Nyström ryktas göra comeback och då i Visby/Roma.

---

Tyringe har fått klart med en tung påskrift i form av backen Anders Ståhlbacken.

Värnamo fortsätter att värva bra, denna gången Troja/Ljungby produkten och tillika forwarden Gustav Elfving som skrivit på.

Typ allt som händer i div2

---

"
Vore kul om man vill satsa på två riktigt bra backar till nästa sesse, annars kan man ställa frågan om man ska spela i tvåan, kolla andra lag"

Hur menar du? Ska vi begära ner oss i trean om vi inte värvar två riktigt bra backar till nästa säsong? Fattar inte hur du menar alls faktiskt. Hur många andra lag har ett lagbygge som ens är i närheten av att kunna utläsas som starkt just nu? Tyringe, Kallinge och Värnamo är de tre jag kommer på. Även där är det ännu mycket hål.

---

Nu ska jag käka lite.

/#8

2 kommentarer:

  1. André Dryler klar för Tyringe!

    www.Tsos.com

    SvaraRadera
  2. Har väldigt dålig koll på Dryler då jag aldrig sett honom spela Det jag vet är att vissa av Jonstorp fans ansåg att han var en av de viktigaste att behålla. Om de personer har koll eller inte, lämnar jag osagt =)

    SvaraRadera