måndag 26 april 2010

Finnveden

Tidig lunch på Finnveden och jag passar på att skriva ett snabbt blogginlägg. Även fast det inte har hänt sådär jättemycket senaste timmarna.

---

Det som har hänt är att
David Laudius och Joakim Hillding nu är helt bekräftade som klara för Lakers. Deras övergångar har jag behandlat tidigare, men är fortfarande lite frågande vilka de ska gå in och ersätta?

Tsimikalis och Lindhagen försvinner, så mycket känns klart och Robban har redan lämnat för Modo.. Två nya centrar är klara Anders Eriksson och Hillding. Det naturliga borde vara att Tsimikalis ersätts av Olsson och Lindhagen av Hillding. Klarar Hillding av det? Eller är Eriksson tänkt att gå på en kant och att det därmed kvarstår att värva två centrar?

1:a
NY
2:a
Hillding
3:a
Eriksson
4:a
Josefsson

Det känns inte optimalt, men kanske realistiskt. Vem
Laudius ska ersätta kvarstår också att se. Så här långt är det bara Hedman som lämnat och det känns knappast som att David ska ersätta Hedman. Åhsberg kan ju vara på väg bort och det skulle nog vara det mest naturliga att Laudius gick in istället för honom, men vi får se.

Det viktigaste just nu känns onekligen som att signa upp
Fasth och Lundbohm. Signar Lundbohm så lär Saviano utnyttja sin option och stanna ett år till.

---

Får vi information ifrån förbundet om en bekräftelse för vår div2 status i veckan? Hoppas onekligen det, det börjar verkligen bli högtid och man blir väldigt frågande över varför det inte finns färdiga mallar för olika scenario? Det är inte direkt kärnfysik som krävs och hur serierna än utformas så vet de ju att vi kommer tillhöra div2, så varför inte ge oss det?

Månadsskiftet april-maj är sagt så jag räknar egentligen inte med något förrän nästa vecka.

---

Övrigt i div2 så har det inte hänt något direkt nytt så det lämnar jag till kvällen.

---

Nu ska jag återgå till mina observationer.

/#8


2 kommentarer: