fredag 9 april 2010

Fredag

Ligger i soffan och tar en liten paus ifrån Examensarbetet, för ett litet tag sedan tickade vårt sidantal upp till 23, det börjar blir lite av det där arbetet trots allt.

Annars började jag dagen med en morgonpromenad, benen var dock inte så sugna på att gå så fort som jag ville, en aning sega och med en liten mängd träningsvärk efter årets längsta löpning igår, bara knappa 8km, men kroppen är inte riktigt van vid de där två-tre extra kilometerna.

---

Växjö sänkte Leksand igår, tyvärr kunde jag inte vara på plats då det krockade med mötet här hemma, men måste säga att det är anmärkningsvärt att Leksand viker ner sig så. Även om jag är ganska säker på att Växjö verkligen kraftsamlade med tanke på att det var säsongens sista hemmamatch.

---

Känns så fel om
AIK går upp, även om jag måste medge att det varit riktigt häftigt att skåda Djurgården i slutspelet och med AIK på plats så skulle den känslan med ett fullt Globen, bli mer påtaglig under stora delar av säsongen.

---

HV-Djurgården, det kan säkert bli sex matcher, kul för DIF och deras ekonomi, men jag kan inte se att HV inte vinner det här.

---

Tycker att vi hade ett bra möte igår, det är många som är väldigt positiva till spel nästa säsong, många som vill vara med på nästa steg i utvecklingen för
Åseda hockey. Jag sitter inne med en hel del saker, men det kommer inte att hamna här förrän efter avslutningen på lördag.

20 april är det upptaktsmöte och då är förhoppningen att tränarstaben och stommen i truppen redan är klar.

Maria säger att hon vet att jag spelar, pappa har redan skrivit upp mig och jag måste väl medge att jag kommer att spela så länge som vi blir ett par från Växjö. Hockey är fortfarande en av de absolut roligaste sakerna jag vet. Skulle också bli förvånad om jag blir ensam ifrån Växjö =)

---

Vad händer hos övriga div2 lag?

Reine Söderlind fortsätter som tränare i Nittorp och får vid sin sida Hans Jönsson som tränade Nittorp i början av 2000-talet, läs mer här.

Kallinge har påbörjat arbetet inför nästa säsong, Klüft är klar för en säsong till som tränare. De har även förlängt kontraktet med ett par spelare, kanske inga av de mest namnkunniga. Trotjänaren Johan Hansson lägger dock av. Även den duktige finnen Miko Palotie lämnar laget. Mer info om Kallinge hittar ni här.

Limhamn som rycker i en spelare som spelade i Åseda under säsongen, kommer att ha ett upptaktsmöte på måndag den 12 augusti.

Det var nog allt för idag.

---

Åtta dagar utan någon match för Arsenal, känns som en evighet, men en skön sådan. De behöver verkligen vila, dels med tanke på att matcherna emot Barcelona säkerligen slet något ofantligt, men också med tanke på alla skador i truppen, åtta dagar betyder mycket.

Tottenham borta är det som gäller på onsdag, en promenad i parken 99 ggr av 100, men just på onsdag är jag lite oroliga.

Nu ska jag plugga vidare.

/#8

5 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att läsa om vilka som är klara till spel och vilka som lämnar på söndag...

    SvaraRadera
  2. Jo jo, minns 1-5

    SvaraRadera
  3. Som sagt en match av 100 =) Plus att jag inte trodde att Carling "Arsenal spelar med sina juniorer" Cup räknades på riktigt?

    Det som chockar allra mest är att det faktiskt finns någon som håller på Tottehnam? Varför hålla på ett lag som alltid är en besvikelse? Trodde att det bara var Bank och Niva i Sverige som höll på dem? Tydligen tre stycken...=)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Nu kommer ett väldigt märkligt inlägg.
    Men jag tror att en person från Åseda eller iallafall tränar i Åseda IF har råkat ut för en människa som utger sig vara han och skickar ut bilder på honom och utger sig att vara han. Förekommer på flertalet forum och chatter. Vist kan det vara han, men jag har varit i kontakt med honom och det är något som inte stämmer. Vet detta är helt fel forum att komma i bukt med detta, men jag vet inte vart jag ska vända mig så jag hoppas jag kan få hjälp av dig om du har någelunda koll på åsunda IFs utövare, inte helt säker på om det är i hockeysektorn han är med i.
    Har bild på han, så frågan är om du kanske vill försöka hjälpa?

    Mvh
    Lisa
    Lisa-mys@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. ursäkta, skrev fel mail adress.
    Jag heter lisa-mys@hotmail.se

    //L

    SvaraRadera