lördag 10 april 2010

Tidig lördag

Har redan hunnit med att var uppe i tre timmar, inte helt vanligt i en students liv och absolut inte på lördagar, men mycket som ska fixas idag innan bilar rullar till Åseda i eftermiddag, för avslutningsfest på hotellet. Började med att köra Maria till jobbet för att kunna lägga beslag på bilen under dagen, så just nu skriver jag på Examensarbetet ska bort till biblioteket om en timme eller så. Sen blir det ett varv ner till city och en kaffe hos Markus.

---

Frågorna hopar sig inför kvällen, vilka kommer att bli prisade?

Försvarar
Koma träningsflits priset? Jag har ju vunnit så många att man tappat intresset för det =)

Kan någon stoppa
Gabor ifrån att vinna Floskelpriset trots att han varit skadad och frånvarande under stora delar av säsongen?

Kommer
Ryssen bli vald till årets spelare? Eller kommer coach chocka oss med någon annan?

Vem blir årets linslus? Känns som om fältet ligger öppet, dock med
Håkan som tung favorit, fan man skulle blivit kapten alltså =)

Den stora och tunga frågan är dock vem som kommer att vinna årets skada? Trots att jag var borta i nästan sex veckor med en spricka i nyckelbenet så är man inte ens påtänkt, det är klass rätt igenom det.
Gabor är nog även här favorittippad med sin långa frånvaro, men se upp för Alex här, även en glaslirare som G borde ligga risigt till och sen en riktig dark horse i Dan som skadade sig i början av september och aldrig återkom efter det.

Vet att det kommer bli en väldigt bra kväll, med mycket folk på plats.

---

Tingsryd var riktigt nära att bli klara för allsvenskan redan igår, efter sin 3-1 seger hemma över
Enköping. Samtidigt som Nybro ledde hemma över Sundsvall långt in i tredjeperioden, dock kom kvitteringen och tillslut avgjorde Sundsvall på straffar, vilket gav två poäng.

Vilket jag egentligen gillar, inte för att jag inte vill se
Tingsryd i allsvenskan, vilket jag vill utan mest för att nu gäller allt i sista matchen, vinnaren Sundsvall-Tingsryd spelar allsvenskan nästa år. Så borde alla kval vara och det finns inget bättre än avgörande i sista matchen.

---

Har letat runt lite, men inte hittat något nytt inom div2 hockeyn. Dock har jag nu fått med mig en tung sida i mina tankar kring vilka lag som spelar div2 nästa säsong. Nämligen sidan som täcker all
Silly Season som händer i de södra delarna av hockey Sverige. Lag som Trelleborg, Hässleholm och Finspång är borttagna, medan Dalen som tidigare nämnt här klarar sig.

Vad vill jag ha sagt med detta? Inte mycket, mer än att väldigt många har samma tankar som mig. Så jag fattar inte vad förbundet väntar på, utan det är bara att ge oss klartecken.

---

Lördag och ingen
Arsenalmatch, så ska det inte vara, så får det inte vara, men sanningen är ju den att snart är säsongen över. Hur det än slutar tillslut så är säsongen en framgång, ett steg framåt. En känsla av att det man trodde skulle hända i år verkligen händer, bra råtalanger håller på att växa ut till bra spelare, några bra spelare håller på att växa ut till världsstjärnor.

En ny målvakt och en skadefri trupp och hela världen ligger för
Arsenals fötter nästa säsong.

Nu ska jag återgå till studierna.

/#8

4 kommentarer:

  1. Rykten på stan säger att Floskelpriset är nedlagt fram tills den dagen Dalenfjäll gör comeback, den enda person som någonsin varit nära att matcha Gabor

    SvaraRadera
  2. Fan grabbar, Vi har mött Eksjö så många gånger nu........Och dom har mött os lika många.
    Detta stannar bakom dessa fyra dörrar.
    För det är ju lika långt som till Åseda fast längre.
    OK, vi ses där om tio i.

    SvaraRadera
  3. Hehe Torsten när han är som bäst.

    Fast den bästa någonsin, "Det där är ingen floskel jag har inte ens hört allt" Fredrik "Bubba" Dalenfjäll

    SvaraRadera
  4. Den är ju inte ens bra! :P

    SvaraRadera