söndag 2 maj 2010

Tränarduon

Ferna och Conny är båda klara för en säsong till som tränare i laget, en bra sak. Jag gillar verkligen sättet som de förändrade vårt sätt att spela under säsongen, de såg vad som behövde göras och gjorde det också, vilket också gav en grym utveckling av laget, vilket framförallt märktes i kvalet, då vi egentligen var ganska överlägsna, men led hårt av det långa uppehållet.

Finns få så dåliga förlorare som
Ferna och han är inte de minsta rädd att visa känslor, något jag uppskattar hos en tränare.

I eftermiddag kommer spelaren jag hintade om igår att presenteras.

---

Sverige spelade stundtals ganska vettigt igår mot Ryssland, men var direkt svaga framför båda målen. Jag vet att det är en träningsturnering inför VM, men trots det vill man se de bästa spelarna spela PP och de bäst anpassade spela BP. Detta rent ut sagt förbannade rullande som BÅG håller på med och alltid har gjort under sin tid som tränare, får en att fundera på om han verkligen vill vinna?

---

Väldigt lite som har hänt i div2 lagen under helgen, mest vi som gjort klart med lite spelare.

---

Idag avgörs förmodligen
Premier League, Liverpool-Chelsea är det som gäller, vinner inte Chelsea så vinner förmodligen United ligan.

---

Nu ska jag käka frukost.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar