fredag 21 maj 2010

Hemma

Kom nyss hem ifrån skolan, Examensarbetet tuffar på och kommer att bli klart imorgon =) Efter det återstår fyra dagar av förbättringar (mest språket), Lillgutt.

---

Boro presenterar en ny back i form av Emrik Larsson, kanske inte lika känd som lillebror (Johan) men poäng kan han göra, men av en anledning är jag alltid lite skeptisk till spelare som hämtas ifrån Sudret, alla historier man hört om uppladdningen som Stockholmslagen brukar ha på vägen till bortamatcherna, gör att Sudret oftast är ett riktigt bra hemmalag. Jag kan säkert vara helt fel ute (inte helt ovanligt) men lite skeptisk är jag allt.

---

Motala värvar forwarden Marcus Andersson ifrån Borlänge i div1.

---

Växjö hämtar in backen Joakim Larsson ifrån samarbetsklubben Gislaved. Vet absolut noll och inget om honom, men han är ung och säkert utvecklingsbar. Det gör att man bara inväntar Markussons påskrift samt vilken junior som får chansen att som åttonde back, Östmark känns nog som en bra gissning.

Hur detta laget skulle stå sig emot föregående säsongs? Kanske lite sämre, men är inte helt säkert. Det finns så många parametrar man måste väga in. Människor som bara tittar på vilka som har lämnat kontra vilka som har anslutit är ganska ofta väldigt fel ute. Det intressanta är väldigt ofta utvecklingen inom laget. Hur bra är
Linder och Karlsson när inte MacNevin tar mer eller mindre all speltid i Power Play? Jag vet inte, det jag dock känner mig ganska säker på är att det finns en hel del sparkapital där.

Bengsberg gör att jag känner mig trygg med målvaktssidan, trots allt så var Viktor Fasth borta stora delar av säsongen.

Forwardssidan då? Blir
Lundbohm lika bra igen som innan skadan? Hur bra anpassar sig Hillding och Laudius till allsvenskan? Samt hur bra är den nya Canadensaren (Dustin Johner)?

Ett par frågetecken, men blir de utropstecken så blir nog laget
Växjö minst lika bra som förra året, om inte bättre, balansen är bättre i denna upplagan...

---

Sverige-Danmark igår var ett riktigt sömnpiller, ingen fart och ingen nerv. Danmark försökte inte ens att vinna. Hade de gjort det hade matchen kanske slutat 7-2, men att se dem som igår gjorde mest ont och man kom på varför man inte vill se Svenska tränare i något landslag.

---

Chamakh är klar för Arsenal, så jäkla viktigt. Behövs verkligen lite positiva nyheter efter all turbulens kring Cesc i veckan, allt mer pekar också på att han kommer att stanna, därmed är mittfältet och forwardssidan komplett inför säsongen. Gallas och Campbell har fått nya kontraktsförslag. Då återstår bara en ny målvakt.

---

Nu ska jag ge mig ut ett varv.

/#8

2 kommentarer:

  1. Varför inte Svenska tränare?

    SvaraRadera
  2. Mest för typen av hockey som de vill spela. Ställa upp och vänta på motståndarnas misstag. Hård checking fungera utmärkt, så länge som man har intelligenta spelare, kalla dem hockeysmarta. Som klarar av att göra avvägningar, som inte går bort sig på omöjliga puckar.

    Vet att vindarna har börjat vända lite, men det krävdes också ett misslyckande i OS, för att få många att inse att framtiden är offensiv hockey.

    Det där är vad jag tycker som supporter. Som spelare är jag mer PRO ultra-defensiv :P

    SvaraRadera