fredag 7 maj 2010

Sent

Helt omöjligt att sova, därav passar jag på att göra något jag inte hunnit med det senaste dygnet, nämligen blogga.

---

Backen/forwarden/centern/jokern
Andreas Gunnarsson är klar för spel till hösten. Gunnar dök upp på allvar i a-laget förra året och var riktigt bra under hösten, tills en ryggskada stoppade honom, sen kom han tillbaks riktigt starkt i slutet av säsongen. Han är utan tvekan en av de mest spännande spelarna vi har inom föreningen.

Härnäst en "gubbe".

---

Vad jag vet så ska
Håkan flytta till Växjö i augusti, men det ska inte på något sätt påverka hans hockeyspelande.

---

Enligt tidningen
Norraskåne så är det nu klart att det blir två 12 lagserier efter att alla lagen i region syd har fått rösta om det, kraftig majoritet för det upplägget. Dessutom kommer det även att bli trepoängssystem och straffar. Blir att ringa Dennis så att man kan få tillbaks självförtroendet som gjorde mig till straffskytt för ett par år sedan =)

---

Tung påskrift för
Boro iom att Thomas Josefsson är klar för spel ytterligare en säsong. Thomas tillhör lätt en av seriens absolut bästa forwards.

Precis som någon skrev i kommentarerna så är backen
Jonathan Bejmar klar för Tyringe, efter fem säsonger i Olofström. Tyringe är därmed klara med backsidan och kommer förmodligen bli det laget som är först med att ha sin trupp på plats.

Motala har värvat forwarden Fredrik Ronnheim ifrån Skara.

Björn Keller och Christian Carlsson är båda klara för Limhamn.

Målvakten
Henrik Strömberg återvänder till Värnamo efter ett år i Gislaved.

---

Tre bra nyförvärv in av
HV idag, gillas skarpt, även om jag kan vara lite skeptisk över att skriva tre år med Luoma, dock vet man att när det är slutspel så är han Elitseriens bästa back.

---

Nu ska jag sova.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar