måndag 16 november 2009

Tungt

Riktigt, riktigt tungt kändes det efter matchen igår, vi förlorar med 2-1, vilket inte kändes rättvist, vilket inte kändes okej någonstans. Visst hockey handlar om att göra mål, gör du inte det har du varit för dålig, men igår så har vi också en sanslös otur. Tydligast personifierad av Markus, jag vinner pucken bakom eget mål i närkamp med två Vimmerbyspelare, slår den vidare till Rasse som tar is och hittar Emil som i sin tur serverar Markus som fri utifrån vänsterkanten skjuter pucken stenhårt i nedre kant av ribban och ut. Vi har också ett par stolpskott, Green får ett jättelägen, men pucken börjar rulla(isen var den överlägset sämsta jag har spelat på iår) och skottet går över. Visst Vimmerby har också lägen, men det är vi som har de bästa och att bara göra ett mål på de chanserna som vi skapar är inte bra.

Peter gör en riktigt bra match i målet, han är en väldigt lugn målvakt och gör ingen rörelser i onödan.

För egen del så gör jag igår två helt klockrena perioder, där jag egentligen inte kan vara bättre, dock går jag ner mig i tredje, jag hoppas att det beror på att jag var mer eller mindre sjuk under hela förra veckan.

Vi är dock på gång och har nu gjort två bra matcher och ser med tillförsikt fram emot matchen på onsdag mot
Nässjö hemma.

Nu går vi in i en tuff vecka med match igår, träningen mån-tis, tors och match ons, fre och sön. Det är kul med mycket matcher, men också en utmaning, när det kommer till vila och kost.

Om det inte vore nog med elände igår så kom jag hem till nyheten om att
Van Persie skulle kunna missa sex-åtta månader, p.g.a en fotskada, i så fall ridå ner för Arsenals titelambitioner. Idag har det istället visat sig att det rör sig om fyra-sex veckor, vilket känns betydligt bättre. Dock missar han både Chelsea hemma och Liverpool borta, två matcher där han verkligen hade behövts. Som jag ser det finns det fyra spelare i Arsenal som aldrig får vara skadade, Gallas, Vermaelen, Cesc och Van Persie. Dessa spelare finns det ingen i truppen som kan gå in och ersätta, det finns det till alla andra positioner och spelare.

Nu lite plugg.

#/8

4 kommentarer:

  1. Många läsare nu =)
    Saknar dig.

    SvaraRadera
  2. ni verkar ha otur varje match? Är ni bättre än alla lag i serien?

    SvaraRadera
  3. Hur läser du mina inlägg? Jag skriver att det är för dåligt och att med de lägena så måste man göra fler mål, men jag tog upp ett par exempel, där det mer handlade om otur än om okunskap. Tar pucken i nederkanten av ribban och ut så tycker jag att det är lite otur?

    På din andra fråga, du kan titta på det där hur du vill. Vi har tagit så pass lite poäng att vi förtjänar att ligga där vi ligger, men tittar man till spelet, så tycker jag inte att vi borde ligga sist, men givetvis inte heller leda serien. I grund och botten handlar hockey om att göra mål och där har vi fallerat. Sen är det så olika det där, du måste titta på match till match, det är så pass jämnt i vår serie att rätt dag så kan alla slå alla.

    SvaraRadera
  4. visst handlar det om att göra mest mål, men där i handlar det ju även om att inte släppa in för många, att släppa in 6-7 mål var och varannan match håller ju inte heller! nu kanske 55 mål på 13 matcher inte är någon katastrof, (4,2/match) men jag tycker ni släpper in för jäkla enkla mål många gånger, och i bland kan jag tänka "undrar om dom vet om att det finns ett plexi att slå pucken i, tro inte jag har sett det en gång, NI SKA INTE HA PUCK I EGEN ZON =) ta det rätt, men jag tror att ni måste spela lite "bortaspel" för att säkra att det int blir för mycket enkla misstag bakåt,(kolla boros agerande när ni mötte dom, de vet vart plexit sitter, därför vann dom den matchen) och så snacka mer på banan, det är ju helt tyst ju, visa nu NHC vart fan skåpet ska stå i kväll,

    SvaraRadera