måndag 30 november 2009

På gång igen

Sitter och garvar lite just nu, efter att ha läst i gästboken att backspelet inte höll måttet igår, nej för släpper man in NOLL mål så måste backspelet varit riktigt dåligt. Självklart fanns det situationer där det inte var jättebra och det sliter att spela på fem backar. Kanske trots det inte var rätt match att klaga på backarna?

Jag och Koma har dubblat mot både Ulricehamn och Finspång, det håller givetvis inte i längden. Idag var dock både Rautio och Gunnar tillbaks i träning. Uttöver det så var en gammal räv på isen ikväll, i form av Davve P. Hur det blir med honom får framtiden utvisa. Martin och G kommer att tugga igång på fredag, då kommer mer eller mindre alla vara tillbaka i träning igen.

Om vi börjar med helgen så var den kanon, två fina nätter på hotell, med guldfrukostar, Takida Hovet och det bästa sällskap man kan ha. Precis vad jag behövde att komma iväg lite, tänka på annat än hockey och skolan.

Armbågen som fick sig en rejäl smäll mot Ulricehamn läkte ihop ganska bra under helgen och gjorde att jag kunde spela matchen mot Finspång, mycket tack vare svärfars armbågsstöd/skydd. Tack för det Claes.

Matchen mot Finspång var inte vacker, det var inget skönspel utan det var en riktig grismatch, där vi krigade och domarna var under all kritik. Det var inte så att han var dålig för oss eller för dem utan det drabbade alla spelare då varje misstag skulle kompenseras åt olika håll. Ett litet tips, gör man ett misstag, stå för det och nollställ huvudet, istället för att leta upp ett nytt sätt att göra fel på.

Det jag tyckte att vi gjorde bättre än tidigare matcher var att vi var mer bestämda framför egen kasse, vi vann kampen där och lät dem aldrig vara först på några returer. Det är där man vinner merparten av hockeymatcherna, framför de båda målen.

Peter var väldigt bra i målet, Lill-Sebbe gjorde ett mycket snyggt mål och Koma tycker jag verkligen har klivit fram den senaste veckan när det saknats backar och han har varit precis så bra som jag vet att han alltid kan vara.

För egen del så gjorde jag ett jättemisstag då jag mer eller mindre tappade pucken i egenzon, dock räddade jag upp det själv, djävulskt tur det... Bortsett från det kändes det väldigt bra, med enkelt spel och en hel del bra grejer. Bäst var nog i tredje perioden då jag var kamikaze genom målgården, räddade pucken på mållinjen och rensade både egen målvakt och målburen =)

Hur eller hur så var det grymt skönt med två poäng. Ny match på onsdag mot Nittorp borta.

Kan någon domare informera om vad som gäller när det kommer till icingregeln? Det känns just nu väldigt oklart när det är icing och inte. Ingen kritik eller så, men det hade varit riktigt skönt att få lite klarhet här.

Spelade Arsenal match i helgen?
Nu ska jag kika på en rulle innan jag ska sova.
/#8

2 kommentarer:

  1. Har du testat att fråga någon domare om hur regeln fungerar?

    SvaraRadera