söndag 22 november 2009

Förlust

Är duktigt bitter nu, vi släpper in tre riktiga pissmål, precis som vanligt, varför? Vet ej, eller jag kan ha mina aningar, men mycket handlar om fokus och fokusering, att alla måste vara där i tanken i varje situation, så är det inte alltid.

Folk är folk=Sant
Merparten av samma folk är spån=Ruskigt sant

Vad vill man uppnå med saker man skriver? Saker man säger? Saker man gör? Vissa kommentarer eller åsikter är verkligen så dumma att man inte ens kan kommentera dem. Saker som skrivs eller tänks, har redan tänkts av dem som har något inflytande långt innan de någonsin syns i en gästbok.

Att spelare gör jättemisstag har inget med vilken tränare man har, det beror på individen, det beror inte på spelidéer utan det beror på att vi spelare tar beslut som är helt sjuka.

Jag har haft många sämre tränare än
Ferna, men jäkligt få om någon bättre. Ni som ifrågasätter det vet ingenting. Jag håller inte alltid med honom, men jag ser alltid varför han gör saker. Jag tror utav bara helvete på det han gör och det han vill att vi ska göra. Alla som har problem med honom eller det, har mycket större problem själva.

Våra sista 10 i andra perioden idag är ruskigt bra, bättre kan vi inte vara, där ska vi döda den här matchen.

Jag ger aldrig upp, jag tror på att det vänder och jag tror på oss som lag. Den som gett upp eller inte tror är inte vatten värd hos mig.

Nu ska jag kika klart på
Shooter.

/#8

10 kommentarer:

  1. Word på det du skriver.

    Du var kung förta halvan idag, sen såg du lite trött ut? Något du kan kommentera?

    SvaraRadera
  2. Blev lite trött, men inte mer en vanligt efter fyra matcher på en vecka. Dock fick jag en klubba i magen som gjorde att jag tappade lite rörlighet.

    SvaraRadera
  3. Hur kan du försvara tränaren? Trodde du var en lagspelare, med lite vilja? Skrattar åt dig, du tror att du är så bra med din värdelösa blogg, ingen jag har pratat med gillar den, alla skrattar bakom din rygg. Sluta spela hockey också, så jag slipper se dig mer på planen.

    Fattar inte heller hur ni kunde skicka Pettson till lenhovda? riktig pajas förening.

    SvaraRadera
  4. För det första så var det inte föreningen som slängde ut petersson, utan han gick det självmant eftersom han kände att han inte skulle få jätte mycket speltid. Efter vad jag har hört. Och för det andra tycker jag det är en bra blogg där man får insikt i laget och för höra lite mer om vad som händer kring det. :)

    SvaraRadera
  5. Gillar blogen mycke. Tyvärr var samma spelare skyldig till alla målen igår. Hoppas han kommer igen.

    SvaraRadera
  6. mm Rasse ska nog inte spela i boxen, väger lite lätt..Tycker många är för dåliga, mot vad jag hade förväntat mig, det vänder förhoppningsvis, men det känns som om vissa krigar för ett helt lag. Anton, Sebbe W, Emil och du, är de som jag tycker får godkännt så här långt, alla andra hade jag högre krav på.

    SvaraRadera
  7. på backsidan är det inte mycket godkänt..
    Kan inte förstå hur man kan sätta Krilli när de finns de backar som var innne på 2 mål och fortfarande får spela efter insläppt mål och som absolut inte håller div 2 klass. Helt otroligt!

    SvaraRadera
  8. Rasse hade det lite tungt, men han är bra offensivt tror att de var därför han fick spela. Att Koma, Witten och Viktor spelade var helt i sin ordning, vem den fjärde skulle va kunde man kanske ha diskuterat, men men.

    Tycker att det är ganska pinsamt att alla vurmar så för en spelare, förmodligen samma person som skriver alla inlägg i gästboken och här.

    SvaraRadera
  9. Det är bara till o kämpa på, det är ju första gången som ni ligger i 2:an o då tar det lite tid o komma in i tempot. Kommer ihåg när Kalmar låg första året i 2:an då förlorade dom hela tiden men ryckte upp sig efter jul, tror nog Åseda kommer att göra det samma, annars så ses vi i kvalet ;-)
    Mycke bra o läsvärd blogg Victor, fortsätt med den. Läser den varje dag.

    SvaraRadera
  10. Ska börja med att säga att jag tycker bloggen är bra, tycker faktiskt att det är den bästa av sitt slag och mycket rolig att läsa. skildrar livet som hockeyspelare på div 2 nivå oerhört bra! Utan att vara insatt i erat lag så tror jag mig veta några anledningar till den tunga starten. Den första och största tror jag grundar sig i övermod. Kändes som att ni inte trodde det skulle vara så stor skillnad på divisionerna inför säsongen. Det pratades ju tom en placering i toppen av serien. Att underkasta sig jobbet och rollen är ju svårare om man inte har en korrekt verklighetsuppfattning. En annan är nog att det måste inses att man inte behöver vinna varje byte i en match, det räcker ju faktiskt att vinna ett om man spelar oavgjort resten... När ni har kommit till insikt med detta och lite till så tror jag att det vänder för er, ni är ju trots allt rätt hyfsade. MVH en granne från väst!

    SvaraRadera