lördag 7 november 2009

Ingen kramp

Nej jag lider inte av skrivkramp, dock har jag lidit av tidsbrist. Det har varit väldigt mycket i skolan med de nya kurserna och EX-jobbs planering. Dock har det gett resultat, jag och Choobacka har ett riktigt intressant arbete på gång. Om det går i lås så kommer jag bli riktigt nöjd och kanske att man på sikt då kan bli östkust bo.
Känns som om vi har en rolig kurs och en mindre rolig kurs som startat nu. Arbetsrätt och kollektivavtal är inte riktigt min grej, medan den andra kursen som är en påbyggnad av
Condition Monitoring och bygger mer på vilka åtgärder man ska vidta när olika fel uppstår.

Sitter annars och tittar på
Sverige-Ryssland. Där Sverige gjorde en riktigt bra andra period, men som vi vet kanske bäst i hela Hockeysverige får du inte utdelning så förlorar du. Vad är den största skillnaden mellan matchen idag och den mot Tjeckien? Jo all denna reklamen i isen, jag stör mig inte av reklamavbrott under matchen eller reklam på isen i lagom omfattning, men när det inkräktar på möjligheten att se pucken, då är man illa ute. För på sikt så är de extra pengar man får in för reklamen inte värt någonting, för det leder till ett lägre intresse för spelet. Nu är det lite reklam här i Finland jämfört med hur sjukt det är Tjeckien eller Ryssland, men iaf.

Ja matchen mot
Nittorp lite snabbt. Vi är lite passiva i första, gör ingen dålig period, men inte heller någon bra och de får två halvbilliga mål. Andra kommer vi ut som ett annat lag och spelar riktigt bra, men när man fått utdelning och man får energi som räcker upp över öronen, då får man inte släppa in sådana mål som vi tyvärr gör i matchen. Nittorp är riktigt bra, men vi står upp riktigt bra, dock har vi givetvis inte råd att släppa in de målen som vi gör.

Vi tar nya tag imorgon och vi gör det mot
Linköping, ett lag som vi har bra bilder ifrån, då vi vann senast mot dem och självklart är det väldigt viktigt att vi får med oss ett bra resultat, från den här matchen. Kommer ett inlägg inför matchen imorgon.

Maria kommer också till fastlandet imorgonkväll.

Ska sticka iväg ett varv nu och kika till stryktipset.

#/8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar