måndag 23 november 2009

Cirkus Åseda

Når nya höjder, många människor måste må riktigt, riktigt dåligt. De måste bespotta och leta fel överallt, gillar verkligen sådana människor, speciellt när de gör det anonymt, det är otäckt häftigt.

Senast jag kollade så är hockey en lagsport, något man gör tillsammans, fem utespelare åtgången. Individuella misstag sker, det kommer det alltid att göra och av alla lag. Ingen spelare kan vara ensam skyldig till något resultat.

Jag förstår inte riktigt vad folk vill? Om man nu verkligen vill något? Hur kan man då tro att man åstadkommer något anonymt? Hur kan man då tro att man bidrar med något annat än en väldigt massa garv, över hur pinsamma saker som nästan alltid kommer ut ur alla anonyma kommentarer. Kommentarer som är så långt ifrån verkligheten så att det är helt osant. Nu vet jag att merparten av kommentarerna kommer från ett fåtal personer, hur häftigt det nu kan vara att skriva kommentarer och sen svara på det själv? Sitter man och skrattar och tänker hur bra man är? Vilket geni man är som kommer med så bra åsikter? Njuter man av att se folk irriterade?

Förmodligen är det så.

Jag tycker att vi förtjänar en hel del skit, vi har underpresterat, vi gör inte mål och vi släpper in för mycket konstiga mål. Jag tar alltid sådant som är befogat, jag försöker utvärdera mig själv efter varje match och se vad som var bra och vad som var mindre bra. Jag är inte snäll mot mig själv i den bedömningen om nu någon undrar.

Det är dock väldigt lite som är just befogat.

Dock tycker jag att merparten av inläggen i gästboken är stor humor och ger mig ett par garv, vilket i och för sig är bra, då jag behöver garva lite, då man mår ganska dåligt efter att man har förlorat.

Eller är det humor? Det är nog egentligen bara tragiskt.

Personer som letar fel, skriker och gapar för att få igenom sin egna agenda när det går dåligt, är nog de sämsta människor man kan ha i en förening. Om det sen är föräldrar, supportrar, spelare eller vad som. Ser man bara till sig själv så blir aldrig något bättre.

Jag kan upprepa det jag skrev igår, jag tror på vårt sätt att spela, jag tror på
Ferna och jag tror att detta kommer att vända.

Det är vi 23 i truppen som måste göra det, vi måste sluta ta dumma beslut som kostar mål och vi måste bli mer hänsynslösa för att göra fler mål. Enkelt och svårt.

Det hände faktiskt roliga saker igår med,
Växjö slog Aik borta med 2-0 vilket imponerar. Dock kan man undra lite var Aikspelarna har huvudet just nu? Det är nog väldigt många som har börjat tänka väldigt mycket på sig själva och vad de ska göra nästa säsong istället för att föra laget framåt. Jag kan inte se att det slutar bra för dem och jag skulle inte bli förvånad om det blir en utrensning alla Malmö innan sista januari.

Hur eller hur så imponerar
Växjö och Viktor Fasth i målet. Seriefinal hemma på onsdag mot Malmö, det borde bli utsålt, men jag är skeptisk då Växjöborna inte verkar vilja se ett av Sveriges 15 bästa lag spela?

Nu blir det lite plugg.

/#8

2 kommentarer:

  1. det är väl bara att kolla på ip numret å se hur många inlägg som är från samma person om det nu är så?

    SvaraRadera
  2. Det är bara till o kämpa på, det är ju första gången som ni ligger i 2:an o då tar det lite tid o komma in i tempot. Kommer ihåg när Kalmar låg första året i 2:an då förlorade dom hela tiden men ryckte upp sig efter jul, tror nog Åseda kommer att göra det samma, annars så ses vi i kvalet ;-)
    Mycke bra o läsvärd blogg Victor, fortsätt med den. Läser den varje dag.

    SvaraRadera