måndag 9 november 2009

Inspirerande

Sitter hemma i lägenheten och känner mig ganska krasslig, tryckte i mig alla piller jag kunde hitta igår för att kunna spela, det var en viktig match igår och den ville man inte missa för allt i världen. Nu var vi inte med igår, vi var inte där riktigt, vi blev överkörda, men mest grämer jag mig över målen vi släpper in att det sker efter sådana hemska felbeslut. Vi skapar chanser åt Linköping och inte tvärt om, då är inte det lätt att vinna matcher heller.

Läser att det är mycket snack om att det saknas kontinuitet och att det är på tränarhåll det brister. Det kunde inte vara mer fel än så. När serien började så var det vissa femmor som inte funkade vilket gjorde att släpptes in för mycket mål i vissa formationer. Att då inte göra ändringar vore tjänstefel, när ändringar skedde så uppstod fel i vissa andra femmor, nu har vi dock spelat med i princip samma lag i många matcher, men det är sådant som folk missar.

Det som måste få en ändring är att vi måste sluta fatta vissa hårresande felbeslut, när det händer så kommer ni som gett upp få annat att tänka på.

Vi tränar idag, imorgon och sen laddar vi på för match mot
Dalen hemma på onsdag.

7-0 förlust mot
Finland, där snackar vi pinsamt.

Tyvärr så vann
Chelsea mot United igår, krysset hade smakat bättre, men fem poäng efter med en match mindre spelade är inte så illa. Arsenal har två riktiga nyckelmatcher efter landslagsuppehållet, Sunderland och Chelsea. Just Sunderland borta är en match jag oroar mig inför, ett lag som är bra mycket bättre än vad många ännu har förstått. Kenwyne Jones är en av ligans absolut bästa anfallare, skadad just nu och det får han väldigt gärna fortsätta att vara. Wenger var ute och sa att han inte tänker köpa något i januari förutsatt att inget exceptionellt inträffar, och det tycker jag att han gör helt rätt i. Arsenal är en världsmålvakt från att vara bäst, men att tro att Neuer, akinfeev eller Lioris skulle komma redan i januari känns inte så troligt. Jag ser det faktiskt inte som så troligt alls att Wenger värvar en målvakt, även om jag gärna skulle se det hända.

En annan sak som varit på tapeten är det faktum att vissa spelare tycker att det är extremt viktigt att de får sin andreassist eller rätt i plus/minus ligan. Vad är det konstiga med att folk vill att det ska vara rätt? Som spelare så vill man precis som alla andra människor få cred när man gjort något bra. Mycket är också medias och publikens fel då spelare många ggr bedöms utifrån hur många poäng spelaren har gjort. Visst det är poänggörarna som gör att man vinner matcherna, men många ggr så spelar det ingen roll om det inte finns spelare som ser till att man inte förlorar matcherna.

Nu kom
Maria hem från sin jobbintervju.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar