lördag 30 maj 2009

Jag lever

Oj vilka veckor jag haft, i alla fall de två senaste. Skola 09-18.30 i princip varje dag, något jag inte riktigt är van vid. Dock har det gett resultat i två mycket bra projektarbeten och nu när båda är klara kan man sträcka lite på sig och tänka, fan jag är inte så trög trots allt =)

Vad händer på hockeyfronten då? Ja inte så mycket faktiskt. Målvaktssidan är klar, det saknas två backar och någon forward innan truppen är helt spikad. Bror min har ännu inte bestämt sig för om det blir spel eller inte, börjar bli dags snart =) Förhoppningsvis tar Martin en av de sista forwardsplatserna, Ivar har inte lämnat besked ännu. Erik Arvidsson från Virserum tränar just nu med laget, hans vara eller inte vara i truppen, vet jag faktiskt inte så mycket om. Skulle alla de bli klara kan jag tänka mig att det bara ska komma till en back till för att truppen ska vara komplett? Tyvärr är man inte coach så jag vet inte hur han tänker där, men vi brukar alltid vara 22 utespelare och två målvakter på isträningarna.

I övriga lag händer det inte så mycket heller, Nittorp och Ullricehamn fortsätter att tappa tongivande spelare, vilket bogar för att serien kan komma att bli riktigt jämn.

Var uppe och tränade i måndags då vi körde något märkligt, vi fattade aldrig vad coach kallade det, så det döptes snabbt till "Preben" =) Man körde två och två efter följande modell.

Bicepscurl 10
-"-, crosschekingar 10
-"-, -"-, militärpress 10
-"-, -"-, -"-, frivändning 10
-"-, -"-, -"-, -"-, roddrag 10
-"-, -"-, -"-, -"-, -"-, lastdrag 10
-"-, -"-, -"-, -"-, -"-, -"-, rullande bicepscurl 10.

Sen vände man på det, började med rullande bicespcurl och körde alla sju övningarna alltså 70 rep. Sen plockade man bort den rullande bicepscurlen och började således med lastdragen osv. I början var det inte så jobbigt, men efter ett tag så hade man grymt stora biceps =) För er som inte fattar kan ni maila eller liknande =) Det var i alla fall sjukt jobbigt, dock var jag och storebror som de åldermän vi börjar bli, sjuk rutinerade när det gällde val av skivstång =) Efter det lite olika ben övningar, där krampen var väldigt nära ett par ggr om.

Onsdag-torsdag har jag helt enkelt inte hunnit åka upp till Åseda p.g.a skolan, men nästa vecka kan ni räkna med mig igen grabbar =)

Idag började dagen med frukost i solen på balkongen borta på Kampen, inte illa alls. Ska snart glida bort till Samarkand och inhandla lite saker, kanske ett kubb, kanske ett köttastycke. För idag är det lek och grillning som gäller.

Imorgon blir det förmodligen Evedal och årets första utomhusdopp om man räknar bort poolen på öland, där det är lite solcellsfusk.

Nu hem till campus ett varv för lite klädombytning.

/#8

2 kommentarer:

  1. Lätt o köra preben med 7 kg ..vissa körde ju med över 20 kg=)

    SvaraRadera
  2. Haha, det kallas rutin, sen var det säkert 9 kilo =)

    SvaraRadera