söndag 3 maj 2009

Flashback

Ligger i bingen och läser lite om Sveriges ödesmatch (?) mot Schweiz ikväll. Jag är helt övertygad om att Sverige kommer vinna ikväll. Senast jag hade den övertygelsen om seger var i februari 2006, OS i Turin. Efter ett par matcher där inte Sverige varit särkilt bra, var jag trots allt övertygad om att det kommer bli guld. Vår dåvarande tränare Fredrik Hellgren, nu assisterande tränare i Växjö Lakers, tittade med sin dödablick på mig. Ögonen uttalade, du är ju dum i huvudet. Det fanns 25 personer i det omklädningsrummet som skrattade åt mig och sa "Nänä, Victor du är helt ute och cyklar. Vågar du sätta 100 kronor mot alla i laget?" Tänkte lite på det, 2500 är ändå lite pengar som man inte hade råd att förlora bara sådär, plus att man kanske ägde 50 spänn på den tiden=) Så det blev nej, kändes inte motiverat att låna 2500 av farsan för att sätta dem på att Svergie skulle ta guld. Dumt gjort av mig.

Jag kanske inte är lika övertygad i år, men Sverige kommer att vinna ikväll och mot Frankrike, vilket kommer ge en tredjeplats i gruppen. Finland kommer då bli motståndet i kvarten. Jag är övertygad om att Sverige vinner den matchen. Sen är det mycket troligt att det tar stopp i semifinalen. Dock säger magen min att Sverige kommer vinna guld. Ni får skratta både nu och efter turneringen, men åsikter ska man framföra, inte sitta inne med=)

Vilket jäkla väder det var igår. Jag som aldrig bränner mig har bränt mig på nyckelbenen :O. Det hände på något vänster i alla fall. Grillningen med de två bästa M:en och Sanna, sedan rullade det på hela dagen, kvällen och natten. En gammal HippHipp dänga dammades av, nämligen "hunden-katten-glassen, hunden-katten-glassen". Vi hade galet roligt i alla fall=)

Idag är man dock inte i topptrim. Ska käka lite snart och sen blir det ett besök till Åseda ikväll, för lite grillning och hockey.

Har glömt att skriva det innan. Christian Magnusson, som efter Lundbohm var Växjös bästa spelare föregående säsong, förlängde häromdagen kontraktet med två år. Finns få spelare som är så stabila i sin poängkörd när det kommer till allsvensk hockey, mycket bra förlängning.

Vad händer på hockeyfronten i Åseda? Vet faktiskt inte riktigt, men jag ska som sagt hem ikväll och uppdatera mig lite=)

Nu ska jag ta mina ben i händerna och rulla bort till Markus, förhoppningsvis slutar plåtslagaren jobba snart också.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar