torsdag 14 maj 2009

Seminarium

Hade under dagen idag mitt kanske mest meninglösa seminarium jag någonsin haft. Motiveringen till att vi hade det löd, "vi som lärare ville se hur alla låg till och att alla skulle känna en ökad press om man inte börjat ännu". Ok säger jag, men att sitta i flera timmar med något som brukar ta oss som grupp 15 min kändes sådär just nu när det är kaos i skolan. Jag är inte bitter =)

Träningen igår var som alltid när det är innebandy fullt ös. En junis sprang över finnen i ryggen i ett av de första bytena och efter det small det ganska friskt, dock inga fula tilltag. Dock var det ingen jämn match igår, vi ägde från början till slut. Var nästan lite pinsamt till slut. Träningen igår räknade in 31(!) spelare, två körde rehab och resten var med på spänsten och innebandyn. Riktigt bra med 31 stycken, då var runt 20 a-lags spelare, riktigt kul.

Till dagens intervallträning hade 20 stycken överlevt. Det var riktigt jobbigt idag och alla kämpade på riktigt bra. Det var tre grupper kan man säga. Jocke, Valentin och Erik (från Virserum) var i spetsen. Sen var vi en ganska stor klunga som G sprängde i slutet efter ha sparat sig de första fem gångerna =) Sen kom några andra i en egen liga, men här hänger vi inte ut några, men de är ganska tunga och rutinerade =) Efter löpningen var det bålprogrammet som gällde.

Boro fick idag klart med att Lillis och Galli fortsätter som tränare ett år till. Sen kommer en av mina bästa kompisar från gymnasietiden i Vetlanda att flytta hem från Mjölby också.

Imorgon är det 20 laddade luar som sticker iväg till Helsingborg/Helsing
ør för en galen och redan mytomspunnen avslutningsresa. Vi skulle varit 21 men Rautio kikade på sitt arbetsschema idag och kom fram till att, visst fan jag jobbar ju på lördag och det är för sent för att byta. Grabbarna på Hälsans Hus har koll =)

Nu lite käk och sedan Transporter 2 på tv:n.

/#8

2 kommentarer:

  1. Vem är Erik från VSGF? Varför inga nya backar klara? Forwards ser riktigt bra ut nu

    SvaraRadera
  2. Erik från VSGF är Erik Arvidsson född 89 som tränar med laget nu under försäsongen. Instämmer forwardssidan kommer hålla riktigt hög klass

    SvaraRadera