måndag 11 maj 2009

Brons

Det blev ett brons till Sverige. Med det laget man ställde på benen så är det bra, om inte väldigt bra. Tycker nog att om man tittar på lagen så kanske Sverige var 5-6:e lag på pappret. Så ett brons gläds jag i alla fall över. Sverige saknade lite spets och hade behövt åtminstone en riktig klasskedja till för att kunna utmana. Tyckte att försvaret såg bra ut efter att Oduya kom in i laget. Dock var det ju som så att när det verkligen brann till fanns bara Mårtensson, Weinhandl och Loui Eriksson att luta sig mot framåt. Ska det kunna bli guld får en sådan kedja inte vara bästa kedja. Tycker även att Markus Nilsson och Nicklas Persson var väldigt bra. Husselius och Omark var bra ibland. Övriga forwards, nja säger jag.

Med tanke på allt detta så är ett brons väldigt bra. Till OS-laget kommer inte många överleva, kanske Jonas Gustavsson, Kenny, Oduya och Loui Eriksson. Vill Bengan ha en hel kedja från Europa så kanske Weinhandl och Mårtensson får följa medoch Liv har en chans på tredje spaden.

Skulle jag tagit ut ett OS-lag idag så hade det sett ut som så här:

Lundqvist (Gustavsson) (Liv)

Lidström-Kronwall
Ölund-Kenny
Oduya-Edler
Tallinder-Johnsson

Franzen-Zetterberg-Holmström
Alfredsson-Sedin-Sedin
Loui E-Bäckström-Samuelsson
Pebben-Påhlsson-Sjöström

Det jag inte är riktigt nöjd med är utformningen av förstakedjan. Jag hade gärna sett någon vassare en Holmström och då menar jag riktigt vass. Förhoppningsvis slår någon igenom med dunder och brak i början av nästa säsong.

Idag har det varit fullt ös. Kom precis hem annars har det varit plugg hela dagen fram till 16.50. Styrelsemötet började vid 17 och som sekreterare fick jag ansvaret att skriva ihop en text till studenttidningen här i Växjö. Sen småbittrade jag lite över ständiga förändringar av mötestiderna, tycker att det är lite småtradigt om man har bestämt att mötet är vid 17 och sms:en börjar hagla in efter lunch om att flytta en timmer hit eller dit.

På hockeyfronten har jag inget nytt att komma med idag, men det jobbas på en hel del namn. De som är tveksamma ska övertygas i helgen då det bär av till Helsingborg/Helsing
ør för en ny och som alltid legendarisk avslutningsresa =)

Imponerar stort att Nybro fick klart med Bendelin och snart har alla de gamla rävarna signat nya kontrakt. De kommer åtminstone ha en bra topp i ettan, frågan är om bredden räcker? Det jobbiga för oss med att det blir bra i Nybro är att det blir tuffare för oss att behålla
Martin.

Ska ut och löpa lite nu och sen en liten cirkelträning på det. Kan ju inte vara den enda utan träningsvärk på onsdag =)

Sen lite käk och tv.

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar