tisdag 19 maj 2009

Skola, Skola och Skola

Just nu är det verkligen fullt upp. Två projektarbeten som jag jobbar på parallellt. Det kunde ha funkat lite smidigare om det varit samma grupper på båda arbetena. Dock är man känd för sin planeringsförmåga och flexibilitet =) Den ena kursen är under kontroll, den andra kommer förmodligen bli en nattmanglings rysare.

Träning igår som räknade in 26 spelare, då var det ändå ett par som jobbade. Alla tar ledigt från jobbet på vintern, men det är inget man kan kräva under sommaren. Träningen igår var inte att leka med, dels hade man en avslutningsresa i benen, men jag tror att det hade varit riktigt jobbigt i alla fall. Cirkelträning stod på programmet, jag och August körde ihop, gynnade mig som är fem kilo lättare. Ibland är de där fem extra kilona bra att ha =) Alla krigade på riktigt bra och det ökar alltid motivationen till att träna.

Det händer inte jättemycket på spelarsidan i Åseda just nu, dock ska hela Nybroligan träffa farsan i helgen. Boro skriver på sin
hemsida att det nu är klart med 36 omgångar i serien. Som jag tidigare skrivit så är jag lite kluven i frågan, man vill spela mycket, men det är stor skillnad på 22 och 36 matcher. Dock förstår jag topplagen i tvåan som vill upp på det matchantalet för att kunna hävda sig bättre i kvalspelet mot lagen från division 1. Det är faktiskt något som vi i Åseda viljat ha under flera år, fast då har det gällt fler matcher i trean för att minska gapet mot division 2. Så då kan man inte klaga för mycket nu =) Så länge som serien är något sånär jämn så kommer det bli väldigt roligt med 36 matcher. Det talas från Boro håll också om att tre poängsystem ev kommer att införas, med efterföljande förlängning och straffläggning vid oavgjort resultat. Dock är inte det spikat ännu.

Boro har nu klart med två nyförvärv, dels
Thomas Josefsson som jag tidigare nämnt flyttar hem till Boro från Mjölby, samt Alexander Jeppsen som ansluter från Tingsryds J-20. Thomas kommer blir en riktig tillgång, en mycket bra center på div2 nivå.

Hinner inte skriva så mycket mer nu, ska ut och springa lite. Efter det blir det lite mer plugg =(

/#8

7 kommentarer:

  1. Tomas kommer äga er och de flesta andra =) Vet du något om boros andra nyförvärv Jeppsen? Kul med en blogg, men skriv oftare

    SvaraRadera
  2. Det kommer aldrig va en person som äger någon utan ett helt lag, tänk på de=) Det är väl precis lagom många inlägg, till skillnad på boros blogg, har ju inte stått något på månader..
    Tänk vilka roliga matcher mot Boro, dom har ju sjuk press på sig mot Åseda men tror fan Åseda kommer knipa minst hälften av mötena!

    SvaraRadera
  3. Jag skriver i princip så ofta som jag hinner. Sen så händer det inte jättemycket som är hockeyrelaterat just nu, silly är ganska död. Tror att Thomas kommer vara riktigt bra, men om Jon inte spelar så blir laget inte bättre. Vet faktiskt inte så mycket om hur bra Jeppsen är, har inte mött honom riktigt på ett par säsonger, så jag kan inte ge en ärlig bedömning

    SvaraRadera
  4. Jo men ni har ingen som är så bra som Thomas och Jon har jag aldrig sett som särkillt bra, alltid Myggans som gjort allt i det radarparet. Vi kommer käka upp er i alla matcherna. alla era bästa har spelat i Boro och då tillhört andra-tredje femman inger som skrämmer mig....Boro mot div1 kval, Åseda mot div3 kval

    SvaraRadera
  5. Ja värvar man en sån som Jepsen så är det ju verkligen hårdsatsning mot div1!! Hahahaha...

    SvaraRadera
  6. Att du anser att Jon aldrig varit bra räcker gott för mig och hur jag ser på det du skriver, pinsamt..

    SvaraRadera
  7. Härliga diskusioner som förs här! Vi får ju hoppas att boro "käkar" upp oss annars vore det ju SKANDAL! om världsmästarna från Landsbro tar stryk av ÅIF

    SvaraRadera