torsdag 20 september 2012

Lite sjukt

Lite sjukt det där, den där tiden när man egentligen utan problem kunde skicka iväg ett till tre inlägg per dag under ganska lång tid, bara sådär. Idag betydligt tuffare, idag är det mer av ett krig, att hitta infallsvinklar och vettiga saker att faktiskt skriva.

---

En vettig och samtidigt väldigt oklar sak att behöva skriva om. Vad håller division 1 domarna på med?  Kommer nu när säsongen börjar och vill ha bättre betalt? Detta eftersom de tydligen har skickat ett mail tidigare i sommar där de skriver att de vill diskutera sin ersättning. Ett mail? Kom igen! Varför tjänar de dåligt och varför befinner de sig på div1 nivå`? Jo för att de inte är bättre, om/när de blir det så hamnar de högre upp och börjar då per automatik att tjäna mera pengar. Fiffigt va? Inte alls som att vara spelare. Utan som spelare så sätter man ner foten och säger, alltså jag är inte bättre, jag är absolut inte lika bra som Johan, men satan vad jag är värd att tjäna mera pengar. Eller inte kanske..

---

Börjar fundera lite över mitt hockeyintresse har inte ens varit i en kall ishall ännu, 20/9, vad hände där liksom?

---

Dock blir det bättring nästa vecka med minst två matcher och om knät vill kanske lite allmänhetens redan i helgen?

---

 Är normalt sätt lite lätt bortskämd på mitt arbete, dels i antalet timmar jag faktiskt jobbar och dels när jag faktiskt börjar. Det märks att det är torsdag när man jobbat 16 timmar mer än man normalt sett brukar ha gjort när det är torsdag..

---

Inte mycket hockey där, mest lite domarhat, känns bra att den ådran finns kvar iaf.

---

/#8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar